Foto/
- Dere følger Norge-Og-Verdens-Nytt på facebook-siden
Om du brukte Snapchat på nyttårsaften, ja så var du langt ifra den eneste. Ved midnatt lå bruken 950 prosent over vanlig nivå blant Telenor-kundene. Bruken av Snapchat har eksplodert de siste årene, særlig på nyttårsaften. Det var ikke et unntak i år, sier administrerende direktør Petter-Børre Furberg i Telenor Norge i en pressemelding. Ifølge Telenors tall økte også bruken av Instagram
(+43 prosent) og Facebook (+27) da nyttårsrakettene smalt, sammenlignet med trafikktoppen på en vanlig dag. Når det gjelder bruken av Tiktok, falt det med 14 prosent.Nyttårsaften er dagen Telenor-kundene sender flest bilde- og tekstmeldinger. Ved inngangen til det nye året ble det sendt 14,6 millioner tekstmeldinger og 1,1 MMS. Jule- og nyttårsaften domineres av høy bruk av sosiale medier. Det merket vi spesielt i år, særlig siden vi ikke har kunnet samle oss i like stor grad som normalt, sier Furberg.