I Juli er det igjen klart for nytt sommerstevne med evangelist Jørn Strand (50). Det er i gang fra 14-23 Juli på Tromøya


FOTO: Mauricio B. Evensen / Himmel og hav
 

 

I Juli måneden er det igjen klart for et nytt sommerstevne sammen mannen  bak det hele, nemlig evangelist Jørn Strand (50) fra Skien i Grenland. Stevnet “Himmel Og Hav” finner igjen

sted på samme sted som de andre årene, nemlig på Tromøya utenfor Arendal. Vi gleder oss over at så mange herlige tjenere og tjenerinner for Herren samles i Jesu Kristi Navn.Somme-

rstevnet er “marinert” i bønn, og vi har store forventninger til hva Herren vil gjøre disse dagene, er det skrevet på  Facebook-siden og nettsiden til “Himmel Og Hav” ( himmelekspressen.no). 

I tillegg til å være svært så aktiv og engasjert evangelist, er Jørn Strand også en livsglad, velstående, og etablert musiker og forfatter av flere bøker. I dag evangelisten gift med kona

Pernille, og sammen har de 3 barn. I tillegg til å drive med blant annet evangelisering, jobber Pernille også i den kristne TV-kanalen Visjon Norge. Det er Jørn strand som står bak

stiftelsen «Evangeliet for alle» (EFA). Stiftelsen er en med nasjonalt perspektiv. Målet er ikke å bygge menighet, men ekteparet Pernille og Jørn Strand holder likevel møter på senteret

hver tirsdagskveld. Møtene overføres direkte eller kan ses i opptak på YouTube-kanal. Jørn er kanskje den personen i Norge som samler flest personer i teltmøter her til lands. Jørn

Strand ble først frelst i 1991, og var da en narkoman som var gitt opp både av samfunnet og seg selv. Hele livssituasjonen hans så elendig ut. Ikke hadde han utdannelse, og alt han satt

igjen med fra skolen var dårlige karakterer. Det så ikke så lyst ut i menneskes øyne, men når en gir seg over til Gud er det full opprettelse på alle plan, mener Strand. Tidligere var

den unge 50-åringen narkoman og ville bli egentlig bli en aktiv smugler, men ble heler en evangelist i stedet. En av oss  ved bloggen “norgeogverdensnytt” kommer selvsagt til å være på plass

under en eller flere av møtene med “Himmel og Hav” på Tromøya i Juli.

 

 

Foto/ Himmelekspressen.no

 

 

NB: Vi skriver mer senere

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6445

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top