Aktor ber om ett år og tre måneders fengsel

AV/   NTB   Foto/   NorgeOgVerdensNytt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Galleristen er tiltalt for å ha solgt egne malerier under andre pseudonymer. Påtalemyndigheten mener tiltalte bevisst har valgt å ikke informere kundene, for å bedra dem, mener han bør fengsles i ett år og tre måneder. Når man tilbakeholder sannheten, og i tillegg har til hensikt å skape en uberettiget vinning, da er det bedrageri, sa Andreas Meeg-Bentzen i sin prosedyre. Det melder NRK. John Jensen Hedemark hadde 91 bilder av «Werner Jensen», «Erik Kron» og «Knut Olesen» for salg fra galleriet på Frogner i Oslo. Han skal ha oppgitt at de tre alle var velrenommerte kunstnere, uten å opplyse at navnene var pseudonymer som han selv sto bak.En av de fornærmede i saken kjøpte et maleri til 70.000 kroner.Hedemark har ikke erkjent straffskyld i saken. Jeg mener jeg har mitt på det tørre. Jeg har bygget opp et kunstalias som har vært et kunstprosjekt gjennom 25 år. Det kan jeg stå inne for – både kunsthistorisk, det jeg har malt og det jeg har levert, sa han i forkant av rettssaken, som går i Oslo tingrett.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6454

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top