Aleksandra Sypien (17) reddet mann fra å drukne i vannet

AV/ Foto/ privat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ALEKSANDRA REDDET EN MANN OPP AV VANNET: Onsdag forrige uka var Aleksandra Sypien (17) på Engersand utenfor Drammen og badet med vennene sine. Hun hadde akkurat kledd på seg og var klar til å dra hjem fra stranda, da hun hørte rop om hjelp.

 

Hun skjønte ikke om ropene var tull, eller om det var noen som faktisk trengte hjelp, men så begynte alle å løpe mot vannet, forteller hun til Dagbladet.Det viste seg at det var en mann i 40-åra som trengte hjelp til å komme seg opp fra vannet.

 

Det var Drammens Tidende som først omtalte saken.Mannen hadde blitt tatt av den sterke strømmen og kom seg ikke tilbake til land.Da jeg skjønte hva som hadde skjedd, så rakk jeg ikke tenke. Jeg handlet på refleks og hoppet ut i vannet med klærne på, forteller 17-åringen.

 

 

Legg igjen en kommentar  her!  

 

 

Aleksandra fikk med seg en livbøye, og svømte ut til mannen.Strømmen var veldig sterk, og det var mye bølger, så jeg slet med å komme meg til mannen, men jeg kom fram til slutt.Hun fikk gitt livbøyen til mannen, og etter litt kom de seg på land. Samtidig som dette skjedde,

 

hadde noen ringt politi og ambulanse, som var raskt på stedet.Det gikk bra med både Aleksandra og mannen. Han sa tusen takk og var veldig glad for at jeg handlet raskt. Jeg vet ikke hva som kunne ha skjedd hvis jeg ikke hadde handlet så raskt, men det er ikke sikkert det

 

hadde gått så bra.Til Drammens Tidende sier politibetjent Håkon Sæther at Aleksandra er en helt, og at hun gjorde en veldig god innsats..Det melder Dagbladet og Drammens Tidende. . NorgeOgVerdensNytt har gjort forsøk  på å komme i kontakt med Aleksandra.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6452

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top