Ap-nestleder Hadia Tajik (38) var så langt nede at hun vurderte en ting

AV/    NorgeOgVerdensNytt   Foto/    Mauricio  Evensen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

For bare tre år siden var Ap-nestleder Hadia Tajik (38) så langt nede at hun faktisk vurderte å gi seg i norsk politikk.Det forteller hun i et intervju med Dagsavisen nyttårsaften.Det var særlig i årene 2017 og 2018 at jeg tenkte mye på om det i det hele tatt var verdt det, å holde på med dette her. Det er ingen hemmelighet at det var ganske mørke år for mange i Arbeiderpartiet, sier Tajik.

 

 

Idag er hun nemlig arbeids- og inkluderingsminister i Støre-regjeringen.For mange ble arbeidsmiljøet i stortingsgruppa til Arbeiderpartiet uutholdelig. Politiske rådgivere og sentrale Ap-politikere ga seg. Tajik valgte til slutt å bli, men hun måtte gå mange runder med seg selv.Jeg tenkte at det kostet for mye, og spurte meg selv: Vil jeg egentlig at livet skal være

 

 

sånn som dette, at jeg går på jobb og ikke finner glede i det, forteller hun.Overfor Dagsavisen vil ikke Tajik gå i detalj på hva som var verst i denne perioden, men hun sier det var «summen av alt» I dag er hun trygg på at valget hun tok om å bli med videre i politikken, var rett.– Hvis partiet vil det og folk viser meg tillit, så har jeg lyst til å drive på med dette i lang tid.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6466

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top