Blogger Kari Engesvik:- Våren er ei fin tid for et bloggtreff

Reklame | Kariengesvik.blogg.no

 

AV/    Mauricio  Evensen    Foto/    privat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I Juni måneden arrangrerer blogger Kari Engesvik, som har bloggen  Kariengesvik.blogg.no,  et bloggtreff for aller første gang. Det hele finner sted i byen Trondheim, 3 og 4 Juni. Iforbindelse med bloggtreffet har vi i NorgeOgVerdensNytt ovesendt et par spørsmål til bloggeren. Under ser dere svarene fra Engesvik. Vi i NorrgeOgVerdensNytt skal kanskje dra på bloggtreffet. Om vi drar på på treffet, og hvis det er flere som kunne tenke seg å bli med, ta kontakt med oss.

 

 

TIPS OSS   [email protected]  –

 

 

 

 

1. Fortell litt kort om deg selv: Jeg heter Kari Engesvik, som også er bloggnavnet mitt, og bor i Trondheim. De viktigste menneskene i livet mitt er min samboer og mine to studerende døtre. Jeg er utdannet lærer med en del tilleggsutdanning. Pga. helseutfordringer måtte jeg legge inn årene i forhold til yrkeslivet og en spennende jobb som spesialpedagog i sykehusundervisningen. Helsa har altså stukket noen kjepper i hjulene for meg, men livet er likevel verdifullt og meningsfullt! Jeg jobber som frivillig på ME-foreningens støttetelefon og på Voksenopplæringen, til sammen tre – fire timer i uka. Ellers er min store lidenskap tai chi, som representerer balanse både fysisk og mentalt i livet mitt. En stor del av hverdagen tilbringes i ulike hvilestillinger.

 

 

 

2. Arrangerer bloggtreff: Er du alene arrangør av bloggtreffet? Noen du evt samabeider med?: Ja, jeg er alene arrangør for bloggtreffet. Noen ganger kan flere kokker bety mer søl. Men jeg er lydhør for hva andre bloggere mener og tenker, og kommuniserer med andre i kommentarfeltene i innlegg om bloggtreffet. Til lags åt alle kan ingen gjera, men idéen er å arrangere et bloggtreff som flest mulig kan ha glede av. Det har kommet inn flere forslag fra andre bloggere, som jeg tenker vi kan spinne videre på etter hvert.

 

 

 

3. Har du tenkt lenge på å arrangere bloggtreff?: Siden november 2022. Jeg ville la tanken modne og dessuten vente til over jul for å unngå at “julestria” kom i veien for planene. Det er enda tre måneder igjen til vårens happening, men det er fint å ha noe å glede seg til. I tillegg til at våren er ei fin tid for et bloggtreff, er det mye som skjer på denne tiden av året, og mange synes det er greit å planlegge turer og aktiviteter i god tid.

 

 

 

4. Hvorfor vil du arrangere bloggtreff?: Fordi jeg tenker at det kan være hyggelig for flere å møte andre bloggere. Vi blir på en måte kjent med hverandre i bloggosfæren, men ikke irl. I en slik setting kan vi ha det sosialt, koselig og morsomt sammen samtidig som vi kan utveksle bloggtips og bloggerfaringer. Fokuset vil være å ha det trivelig og gøy sammen.

 

 

 

5. Når, hvordan og hvorfor startet du med blogg?: Jeg startet å blogge i november 2018,etter å ha fått en “åpenbaring” i en drøm. Drømmen sa meg at jeg skulle begynne å blogge, og det jeg skulle blogge om var å være lykkelig. Der og da innså jeg at dette ikke var realistisk, og kanskje litt “tynt”… Men så dukket en ny idé opp. Jeg liker å skrive, og tenkte at jeg kanskje kunne skrive og dele av mine dyrekjøpte erfaringer og kunnskap om ME. – Bidra til mer forståelse for denne sykdommen. Dette har blitt en rød tråd i bloggen, slik den er i dag, og samtidig skriver jeg om mye annet, som er både nyttig og unyttig. Jeg har blogget på blogg.no i halvannet år og via tastaturet blitt kjent med mange hyggelige mennesker. Jeg lever faktisk store deler av mitt sosiale liv gjennom bloggosfæren.

 

 

 

6. Er det mange som har meldt seg på om å komme på bloggtreffet?: Det er for tidlig å vite nøyaktig antall enda, siden det er tre måneder igjen til bloggtreffet. Per nå er det 12 bloggere som mest sannsynlig kommer, og 12 på kanskje-lista. I tillegg er det nok mange som trenger tid på å tenke seg om, og mange har ikke hørt om denne fantabulastiske muligheten enda. Noen har allerede bestilt hotellrom eller skal booke seg inn hos venner eller familie i Trondheim.

 

 

 

7. Er det du som har lagd programmet for bloggtreffet?: Ja. Men har gjort et par endringer etter innspill fra andre bloggere.

 

 

8. Er det første gangen du arrangerer bloggtreff?: Ja. Og forhåpentligvis vil det bli andre som arrangerer bloggtreff i andre byer i fremtiden. Tiden vil vise. Jeg vet at det er mange “driftige” mennesker der ute som er habile arrangører.

 

 

 

9. Har du invitert kjente bloggere til bloggtreffet?: Både ja og nei. Jeg har ikke sendt ut invitasjoner til enkeltpersoner, bare skrevet blogginnlegg med informasjon om treffet, og flere bloggere har fulgt opp dette med egne innlegg om bloggtreffet. Over påske er det på tide å markedsføre mer aktivt for å nå ut til flere og få med flere.

 

 

 

10. Hotellet du har bestilt opphold, har du fått til god avtale, tilbud, samarbeid?: Jeg kontaktet og vurderte hoteller i Trondheim basert på beliggenhet, størrelse og gode tilbud. Her samarbeidet jeg med [email protected] for å høre hva hun mente om tilbudene vi fikk. Da jeg fikk “go” fra henne på Comfort Hotel Trondheim, la jeg inn reservasjoner for både fredag og lørdag. Program for treffet starter ikke før lørdag, men noen kommer reisende allerede fredag. Jeg skal selv bo på hotellet, som da blir basen vår. De som vil booke rom på hotellet, kan ta kontakt med meg på [email protected] for å få en kode de kan bruke for å få rabatt på rommet. Rabatten får man om man booker reserverte rom innen 2. mai. På dette hotellet finnes et stort resepsjonsområde med bar og store sittegrupper, som vil være til vår fordel.

 

11. Blogger Kari  Engesvik har også sin egen facebook-side hvor hun deler sine blogginnlegg

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6436

4 thoughts on “Blogger Kari Engesvik:- Våren er ei fin tid for et bloggtreff

  1. Flott intervju med primus motor for bloggtreffet vårt! Supert at dere laget innlegg om nettopp dette slik at flest mulig får med seg informasjon om dette. Jeg skal også delta på treffet, og gleder meg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top