Cappelen har besluttet å trekke anken

AV/  Foto: Wikipedia cc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I samråd med mine forsvarere og familie har jeg besluttet å trekke anken. Jeg ønsker å ta min straff, gjøre opp for meg og legge saken bak meg og komme tilbake til samfunnet, sier Cappelen til Nettavisen. Kaja de Vibe Malling, som er Cappelens forsvarer sammen med Benedict

 

 

de Vibe, skriver til VG at det stemmer at anken trekkes – Cappelen har i samråd med oss og sin familie besluttet å trekke anken. Vi mener fortsatt at strafferabatten ikke er stor nok, og etter vår vurdering hadde han et realistisk håp om lavere straff. Dette er nå vurdert opp mot

 

 

tidsaspektet, skriver hun. Det er grunn til å tro at anken ikke vil kunne bli realitetsbehandlet før om flere måneder, eller i verste fall ikke før i 2021. Cappelen har sittet svært lang tid i varetekt. Han har nå slått seg til ro og ønsker å gjøre seg ferdig med soning av dommen Han ble den

 

 

19. juni i Borgarting lagmannsrett dømt til 13 års fengsel for grove narkotikaforbrytelser. I juli opplyste hans forsvarer at han anket straffeutmålingen.Cappelen har erkjent innførsel av tonnevis med hasj til Norge siden starten på

 

 

1990-tallet og har forklart at den tidligere politilederen Eirik Jensen gjorde det mulig for ham å unngå å bli tatt av politiet.Cappelen fikk strafferabatt for samarbeidet og erkjennelsen i denne instansen.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6453

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top