Christer Ugelstad (52) har jobbet på Raschebakken dagsenteret i 12 år – Tirsdag ble han overrasket med avslutningsfest og gaver

AV    NorgeOgVerdensNytt    –   Grenland   /  Porsgrunn  Foto/   NorgeOgVerdensNytt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GRENLAND: I godt 12 år har Christer Ugelstad (52) jobbet fast på Raschebakken Dagsenter i Porsgrunn.Tirsdag 26 mars var den aller siste arbeidsdagen på huset.På denne dagen ble han nemlig overrasket med en avslutningsfest hvor hele 50 gjester var påmeldt og kom.Det sørget brukerne av dagsenteret for. Nei, jeg hadde jo virkelig ikke sett for meg dette her. Jeg blir så

 

TIPS oss, bilder eller videoer : [email protected] – eller facebook

 

På Raschebakken dagsenter i Porsgrunn ble det for avslutningsfest for Christer Ugelstad (Foto: Norge-Og-Verdens-Nytt)

 

rørt, forteller Christer Ugelstad, til både Norge-Og-Verdens-Nytt og Porsgrunn Dagblad, som begge var innom Tirsdagens avslutningsfest. Ute i storsalen var spisebordet pent pyntet og dekorert.Noen av brukerne kom på festen i fargesprakende antrekk. Rune Andersen og Anders Waage, som er leder og nestleder i Mental Helse Porsgrunn, var blant de som

 

jobbet ute på kjøkkenet, og sto for deilig påskemiddag og dessert. På festen ble Christer Ugelstad overrasket med noen gaver. Jeg har blant annet fått et stort påskeegg, to gavekort og konfekt. Folk setter jo stor pris på alt du gjør.Det blir nå rart og ikke å se dem så ofte lenger,  sier han. I forbindelse med festen hadde Ugelstad tydelig kledd seg for anledningen.Da

 

Christer fylte 40-år fikk han en skotsk kilt til gave av sin kjære kone.Antrekket har han aldri før vist fram på Dagsenteret eller andre steder. Idag var dagen kommet.Jeg tenkte at nå som det er min siste arbeidsdag, da kan jeg gjøre det, sier 53-åringen.Han tørr ikke å være med på et fullt bilde av kilten, for da blir datteren flau.

 

Venninnene Gina Skårdal og Charlotte Christoffersen koste seg på avslutningsfesten på Raschebakken Dagsenter I Porsgrunn (Foto: Norge-Og-Verdens-Nytt)

 

Som mange vet så elsker jeg Skottland, men har dessverre ikke  noen skotske aner selv.Etter mange år på Raschebakken blir Christer Ugelstad flyttet over fra psykisk helse til rusomsorgens oppfølgingsteam. Han kommer ikke til å se brukerne av dagsenteret i det daglige.Ja det er veldig vemodig. Gjennom hele yrkeslivet har jeg vært i psykisk helse.Mange av

 

de fine folka her på dagsenteret har jeg faktisk kjent veldig lenge. Du kommer til å savne dem? Åja, jeg kommer helt klart til å savne dem. De er blitt som en forlengelse av familien,forteller en tydelig berørt og tårevåt Christer, til Norge-Og-Verdens-Nytt. Det er sånn at jeg ser på dem som venner, og ikke som jobb. Selv om jeg er ferdig på Raschebakken kommer jeg absolutt til

 

å ha kontakt med noen av dem. Jeg håper bare at de ikke er avhengige av meg for å komme til Raschebakken, sier han.Det beste er at de går videre, så dette kan fortsette å være et sted hvor alle trives. Charlotte Christoffersen er blant de som har kjent Christer i svært mange år. Ja jeg kommer virkelig til å savne Christer kjempe masse. Han har betydd veldig mye for

 

Her fikk Christer Ugelstad en blomsterbukett av lederen i Mental Helse Porsgrunn, Rune Andersen (Foto: Mauriciio Evensen)

 

både meg og mange andre, sier Christoffersen. Under påskemiddagen var det mange som sto opp og talte. Også en tydelig berørt og tårevåt Christer Ugelstad, sa noen ord. Det var tydelig i alles tale og samstemte: Christer har betydd veldig mye for dem, og han vil bli savnet. Under middagen gikk lederen i Mental Helse Porsgrunn,  Rune Andersen, hvor han ga Christer Ugelstad flott blomsterbukett.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6452

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top