Det er 20 år siden Haakon og Mette-Marit giftet seg

 

AV/      NorgeOgVerdensNytt     Foto/    Mauricio  Evensen  /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FEIRER 20-ÅRJUBILEUM: Onsdag er det 20-årsjubileum for kronprinsparets bryllup. På grunn av coronasmitte i familien blir feiringen nedtonet, får NorgeOgVerdenNytt  (NOVN)  også opplyst. Jeg kan ikke love at det blir problemfritt og lett, men det vil bli innholdsrikt og sterkt. Jeg er stolt av å kunne kalle meg livsledsageren din, sa kronprins

 

 

Haakon i sin tale til bruden under bryllupsmiddagen 25. august 2001.Siden har de holdt sammen i tykt og tynt.Egentlig skulle de 20 årene med ekteskap feires med en lunsj på Skaugum onsdag formiddag. På lunsjen var 20 ungdommer invitert for å markere at det også er 20 år siden Kronprinsparets

 

 

LES  OGSÅ   flere nye saker her

 

 

fond ble opprettet med pengene kronprinsparet fikk av regjeringen til bryllupet.Men coronaviruset ville det annerledes.I helgen ble det kjent at prinsesse Ingrid Alexandra (17) har testet positivt for coronavirus og er isolert hjemme på Skaugum. Den øvrige kronprinsfamilien har også blitt testet, men har

 

 

ikke avlagt positive prøver, skrev kongehuset i en pressemelding søndag kveld.Coronasmitten førte til at kronprinsparet utsatte et planlagt besøk til UngInvest i Modum mandag og markeringen på Skaugum onsdag.Det er foreløpig ikke satt noen ny dato for dette.Gjennom de siste 20 årene har

 

 

kronprinsparet jobbet sammen på utallige oppdrag ute blant det norske folk.De har blant annet engasjert seg for bærekraftig næringsutvikling, innovasjon, psykisk helse, inkludering og unges muligheter. Sammen med barna Ingrid Alexandra, Sverre Magnus og Marius Borg Høiby har de også vært

 

 

aktive med surfing, friluftsliv og skisport.Senest i juni inviterte kronprinsparet med seg ungdommer ut på kajakktur i Oslofjorden. Jeg tror det har vært viktig for veldig mange dette året å finne strategier for å holde humøret oppe, og jeg tror friluftsliv er noe av det lureste man kan gjøre for å ta vare på

 

 

sin egen psykiske helse, og ikke minst fysiske helse, sa kronprinsesse Mette-Marit til NTB.Den 20. bryllupsdagen kalles for porselensbryllup.Tidligere i sommer stilte kronprinsparet opp i et åpenhjertig intervju i NRKs Sommer i P2 hvor de blant annet snakket om kjærlighet, samliv og corona-tiden.

 

 

TIPS?: Ta kontakt med oss på facebook-siden eller epost: [email protected]

 

 

Når jeg tenker på alle de menneskene som har gjort at jeg har greid meg nokså bra i livet, så står mamma fram. Og familien min, som jeg alltid har vært så glad i. Og så traff jeg Haakon. Han så meg. Han forsto meg. Han var nysgjerrig. Og han holdt meg, sa kronprinsessen blant annet.Slik beskrev kronprins Haakon

 

 

hvorfor han falt for henne i 1999: Den lyse sørlandsjenta gjorde inntrykk på meg. Du merker godt når Mette kommer inn i et rom. Det er en kraft der som ikke er så lett å overse. Hun virket selvsikker og verdensvant. Og var fin å prate med. Det føltes trygt når vi var sammen.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6375

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top