AV/ Foto: TV2
- Saken er omtalt/delt på facebook-siden
Tirsdag presenterte Tv2 en ny merkevare og visuell identitet. Blant annet erstattes den gamle TV 2-logoen med en ny. Enkelte forbinder oss stadig vekk bare med den lineære TV-kanalen som ble startet i 1992,
sier sjefredaktør Olav T. Sandnes i TV 2 blant annet i en pressemelding.Der heter det at TV-kanalen vil ha en «ny, tydeligere og mer samlende merkevare for å møte den økte konkurransen fra globale aktører
og vinne kampen om folks tid».Mens TV 2 har rettet virksomheten mot strømming og digitale produkter de siste årene, henger merkevaren igjen, skriver de videre i meldingen. TV 2s visuelle identitet har bare
gjennomgått små justeringer siden 1992, samtidig som både TV 2 og mediebransjen har endret seg fundamentalt, sier Sandnes.Grepet får også konsekvenser for Sumo-navnet, som i løpet av året forsvinner.