Freddy Erdal (24) fra Telemark synger, spiller gitar, piano og keyboard

AV/ Foto:   Mauricio Evensen  / Norge-Og-Verdens-Nytt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TELEMARK-NYTT:  Freddy Erdal (24), som opprinnelig er fra Gimsøy er musikalsk begavet. Han synger, spiller gitar, piano og keyboard. Lærte det grunnleggende innen musikk av sin mor, men mye er selvlært. Til daglig jobber han 40 prosent innen dagligvarebransjen, men ønsker seg gjerne flere spillejobber.

 

 

 

Det er Telemarksavisa som melder saken.Også NorgeOgVerdensNytt har tatt en prat med Freddy Erdal

 

 

 

Freddy Erdal spiller på ibsenhuset i Skien

Da han var 11 år gammel fikk han diabetes type 1, og må daglig tilføre kroppen doser med insulinpumpa.Han har talent og fikk opplevenærmusikk i oppveksten.Særlig mor, Torill og bestemor sto Freddy tonenær. Selv mener han musikkgleden kom med morsmelka. Du mestrer flere musikksjangere? Prøver så godt jeg

 

kan, uyfordrer meg selv med teknikker, spiller alt fra rock, country,  viser, klassisk og gospel. Det hender jeg skriver tekster selv, men i beskjeden skala,

mange liker det jeg gjør og slikt gir sann glede, sier den eldste av fire søsken.Hva gir deg inspiasjon? kan være litt av hvert, men siden jeg er født og oppvokst med

 

 

musikalske toner, faller det meste lett, turer i skog mark gir meg en del, får overskudd av turene, ifjor sommer fikk jeg en fantastisk tur med gode venner til Lom og Galdhøpiggen, slik setter spor i et musikalsk hjerte, mener gladgutten, som lærte restaurant, matfag, service, samferdsel, salg og sikkerhet på Hjalmar Johansens

 

 

videregående skole. Freddy har tilhørliget til Skien frikirke. Religionen har ligget latent i alle år og han var en periode elev ved Skauen kristelig skole. Du spiller kanskje for menigheten? Det hender jeg drar noen trudelutter, særlig de såkalte fredagssamlingene er hyggelige, ellers har jeg bidrattt med sang og musikk ved et sykehjem

 

 

Freddy Erdal har sin egen facebook-side for musiken

på Tollnes, musikalsk bidrag til julebord, julekonsert med mamma i Ibsenhuset, deltok i et større musikkprosjekt på “Båt-huset scene” høsten 2016 i Fredrsikstad, der 130

 

lydklipp ble innsendt og jeg var en av seks som ble med videre, hadde opptreden for omlag 200 personer, sang og spilte i studio og for NRKs lokale radio-sending, unike

opplevelser med reel glede,sier gledessprederen til TA, som avsluttningsvis nevner at han er kjæreste med Karoline som foreløpig bor i Larvik, hun

 

 

er også glad i musikalske gledesrytmer.Iforbindelse med musikken driver Freddy Erdal også sin egen musikkside på facebook som heter “Freddy E”, hvor han legger ut musikk og andre ulike ting. Har du noen oppdrag før julen ringer inn? Nei, ikke akkurat nå, men jeg håper at det vil bli oppdrag mer etterhvert, sier Freddy til Norge-Og-Verdens-Nytt. For noen år siden var Freddy og en av hans kamerater en tur innom Radio Grenland i Porsgrunn, der ble de begge intervjuet og tok noen låter sammen på direkten.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6451

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top