Gunn-Iren Lunde (58) har trua på Gud og er glad i å tegne.Nå er hennes tegninger med i ny bok

AV/    NorgeOgVerdensNytt     Foto:  privat  /  facebook

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EN NY BOK MED TEGNINGER: Gunn-Iren Lunde er (58) kommer opprinnelig fra Falkum i Skien.I fjor og frem til februar i år gikk hun fast på Bibelskole på Arken i Stockholm.På den tiden bodde hun i sin egen bobil som hun hadde hat i flere år. Idag er bobilen lagt ut på salg.Under en av sine mange reiser møte Falkums-kvinnen tilfeldig

 

 

på en dame som ba for henne på et møte. Under bønnen skal damen ha sett et syn om at Gunn-Iren Lunde satt å malte for seg selv. Liker du å male eller, skal damen ha spurt henne.Nei, jeg kan ikke male, svarer Lunde tilbake.Da Gunn-Iren endelig var tilbake i sin hjemby tenkte hun tilbake da hun en gang var barn. Å joa, det stemte 

 

 

likevel med det som bønnedamen hadde sett i synet om henne.I barndomstiden sin hadde Gunn-Irenn blant annet tegnet en del. Dermed ble det til at jeg gjerne ville prøve meg på tegning igjen, forteller den alltid så blide og glade Skienskvinnen til Norge-Og-Verdens-Nytt. I mars i år

 

BOK: Her viser Gunn-Iren Lunde stolt frem den nye boka med hennes tegninger

 

tok 58-åring fatt i å begynte å tegne med blyant og fargelegge med vannfarger og pensel. Og det skulle vise seg å lønne seg for henne – for nå får hun nemlig med sine tegninger i en ny bok. Hvordan skjedde det? Jeg sendte inn et par av mine tegninger til en bokforfatter som heter Inger Heibø.Jeg visste da ikke at

 

 

hun skrev bok eller noe. Det var hun som fant ut at hun kunne bruke tegningene mine i boka si, forteller en stolt Gunn-Iren Lunde.Jeg begynte deretter å tegne for Heibø etter opplevelser som barna og barnebarna hennes hadde hatt .De har hatt drømmer/

 

 

opplevelser av å ha vært oppe i himmelen. Jeg begynte da igjen med tegning og maling, forteller Lunde videre. Nå har Lundes tegninger kommet ut i den nye og ferske boka som heter Himmeldrømmen.Det er den aller første gangen Gunn-Iren Lunde får

 

 

sine tegninger trykt i en bok. Det synnes hun selvfølgelig er kjempegøy og har allerede fått mange god tilbakemeldinger fra folk.Det er en barnebok som er utgitt av forfatter Inger Heibø på Vium forlag. Boken er beregnet for barn i skolealder. Tegningene beskriver detaljert om himmelen, mennesker, engler, Jesus, Gud og

 

 

BOK: Mange av Gunn-Irens bilder er med i den nye boka som heter Himmeldrømmen

 

 

om naturen der ute. Det er også morsomme ting som barna har opplevd. Hvordan får folk der ute tak i den nye boka med dine teginger? De som gjerne vil kjøpe boka kan ta direkte kontakt med meg eller med Inger Heibø. Boka koster 150 kroner + frakt. Jeg og Inger har mange bøker til salgs, forteller Lunde.

 

 

Selv har Gunn-Iren Lunde vært frelst i veldig mange år. Hun ble frelst inne på et psykiatrisk avdeling helt alene på sitt eget rom i 1982. Det skjedde etter å ha kommet til troa inne på en kristen folkehøgskole. Lunde har også begynt å vitne og tale foran folk og litt via  videoer på Facebook og sin egen  YouTube-kanal.

 

 

Gunn-Iren Lunde vokste opp med en mor og en bror som begge døde i år 1986.Lunde skal ha hat en fin barndom og var aktiv og likte idrett. Det var på hobbybasis.Senere gikk hun på gymnaset og deretter ble det til at hun gikk et år på folkehøyskole. Men så ble 58-åringen plutselig deprimert og lagt inn på psykiatrisk avdeling.

 

 

Under oppholdet ble hun frelst og fri og fikk Gudstro. Lunde forteller at hun har jobbet litt i ordinært  yrkeslivet, men ble etter hvert uføretrygda i ung alder. Etter det har hun jobba mye innen frivillig arbeid og var alt fra kaffeer, bruktbutikker, varmestua ,bydelshus, mentalhelse og mye annet. Gunn-Iren Lunde

 

 

VENNSKAP: Da Gunn-Irenn kom til Skien ble hun kjent med sin nye venninne og artisten Torill Helene Nordvik Roksvaag

 

 

har gått på Levende Ord i Bergen.Da hun flyttet ned til Skien jobbet hun som lydtekniker i daværende Radio Grenland. Det var på Tabernaklet og andre steder. En av dem som Gunn-Iren Lunde ble kjent med da hun flyttet til byen, var artisten Torill Helene Nordvik Roksvaag, som fikk Gunn-Irene ansatt

 

 

i radio-kanalen.Torill presset meg fremover og oppmuntret meg.Nå har vi laga et lite lydstudio hjemme hos meg hvor vi har sendinger på facebook og YouTube.Jeg har reist en del i løpet av årene både i utlandet og rundt om i Norge. Jeg elsker fortsatt å reise, avslutter Gunn Iren-Lunde.Norge-Og-

 

 

Verdens-Nytt ha vært i kontakt med bokforfatteren Inger Heibø.Hun kan fortelle følgende:Boka har jeg skrevet etter at barn og barnebarn har fortalt drømmer de har hatt om å være i himmelen. Drømmene strekker seg over en periode på over 25 år. De har fortalt meg om familiemedlemmer og dyr som

 

 

enkelte av oss vokste opp med i barndommen.Jeg skrev ned drømmene med engang barna fikk dem. Det er Viumdal som har ferdigstilt boka og gitt den ut på sitt forlag. Alle bøkene vil bli gitt til mennesker som vil støtte Open Heart m/ Halvard Hasseløy,evangeliesenteret eller Moldovahjelpen, avlsutter Næss. Det er Gunn Iren Lunde og Nan Rita Ødegaard som har illustrert hele boka.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6438

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top