Gutten kan bli tredje noensinne som dømmes til forvaring før fylte 18 år

AV/ foto/ politiet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUNNIVA-DRAPET: Det var helt tilfeldig at jeg møtte Sunniva og drepte henne. Jeg hadde vært med venner og gjort det vanlige denne kvelden. Deretter gikk jeg hjem og så litt på film, før jeg gikk ut igjen. Der og da fikk jeg for meg at jeg skulle drepe noen, startet 18-åringen å forklare i Jæren tingrett. 18-åringen står tiltalt i Jæren tingrett for å ha drept Sunniva Ødegård (13) på Varhaug i Rogaland natt til 30. juli i fjor.Den tiltalte 18-åringen mener han ikke var tilregnelig da han ble en drapsmann. – Nei, svarte 18-åringen da tingrettsdommer Gunn Elin Lode like etter at rettssaken kom i gang, spurte om han erkjenner straffskyld.Forsvarer Tor Inge Borgersen la til at dette henger sammen med at han mener å ha vært psykotisk da han drepte.Han innrømmer de faktiske forholdene, altså at han utførte drapet, ifølge forsvareren.

MANNEN SOM ER TILTALT FOR å ha drept Sunniva Ødegård (13) kan bli den tredje noensinne som dømmes til forvaring for handlinger begått før fylte 18 år. Nå forventer foreldrene streng straff for den tiltalte gutten.Ja de ser for seg at det blir en streng straff, sier bistandsadvokat Harald Øglænd.Rettssaken mot 18-åringen går over fire uker i Jæren tingrett..Det melder VG.Sunniva Ødegaard ble meldt savnet etter at hun ikke kom hjem til avtalt tid 29. juli i fjor. Den påfølgende natten ble hun funnet drept bare 150 meter unna hjemmet.Tre dager senere meldte politiet at en 17 år gammel gutt hadde tilstått drapet og forklart for dem at Sunniva var et tilfeldig offer.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6444

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top