Dømt for grovt bedrageri – anker ikke dommen

Foto/      Arbeiderparti

 

 

 

 

 

 

  •  Dere følger  Norge-Og-Verdens-Nytt  på  facebook

 

 

 

 

 

Tidligere stortingsrepresentant Hege Haukeland Liadal anker ikke dommen til Lagmannsretten.Det opplyser hun til Aftenposten. Det var i slutten av januar at hun ble dømt til syv måneders ubetinget fengsel for grovt bedrageri.Dommen slo fast at hun fra høsten 2016-2018 mottok litt over 117.000 kroner hun ikke hadde krav på. Det er bevist utover en hver rimelig tvil at tiltalte har begått grovt

 

 

bedrageri, sa tingrettsdommer Steinar Backe da dommen ble lest opp.Hun ble også dømt til å tilbakebetale hele 99.872 kroner til Stortinget. Det er flere forhold i dommen jeg er dypt uenig i, men livet må videre. Det har vært et helvete og jeg orker ikke ny rettssak med å sette livet på vent i minst ett år til. Verken for min eller min families del, skriver Hege H. Liadal til avisen.Etterforskingen mot

 

 

Lidal ble satt i gang etter at Aftenposten avslørte at hun hadde levert inn flere fiktive reiseregninger. Hege Haukeland Liadal var stortingspolitiker for Arbeiderpartiet i åtte år frem til 2021. I denne perioden leverte hun over 700 reiseregninger.Liadal har innrømmet at hun har gjort feil og dummet seg ut. Likevel har hun nektet straffskyld for grovt bedrageri. Det jeg er mest lei meg for, er at jeg har vært unøyaktig. Jeg håper å bli trodd på at jeg ikke har gjort det for min egen berikelse, sa hun fra vitneboksen i november.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6481

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top