Journalist frastjålet sekken mens ordføreren talte

AV Redaktør/   Mauriciio Evensen   Foto/  NorgeOgVerdensNytt 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SKIEN-BY:  Søndag den 22 Oktover er det klart for årets – 2023 – TV-aksjon på NRK, og som regnes som verdens største innsamlingsaksjon og har utviklet seg til et stort, årlig nasjonal løft for en god sak.I forbindelse med aksjonen var det en stor markering på Handelstorget utenfor Arkaden i Skien i helgen. En god del ukrainske barn og familier deltok i rettighetstien som var satt opp. Både Skien kommune og

 

Har du tips,leserinnlegg,kronikk, debattinnlegg eller meningsartikkel ?: [email protected] – eller facebook

 

ordfører Hedda Foss Five holdt en svært viktig og god appell på oppe på scenen. Det var Redd Barna Skien og Redd Barna Region Sør som gjennomførte arrangementet. Det same gjorde også Hugo Stensrød Pedersen og Erik Karlstrøm fra BDO Norge Telemark. Lørdag bidro BDO også med 100 kroner pr barn som gjennomførte rettighetsstien.I forbindelse med markeringen var jeg, Mauriciio,som er

 

en av frilans journalistene/ fotografene til blant annet NorgeOgVerdensNytt, på plass på torget og tok noen bilder og pratet med folk. Mens ordføreren i Skien Hedda Foss Five holdt holdt sin tale oppe på scenen, ble jeg da dessverre frastjålet min egen ryggsekk med verdier. Oppi sekken lå det følgende: visakort, trumf kort, coop kort og andrekort, powerbank, mobil lader, ekstra mobil, vognkort skjema til bil, kalenderboka, notatblokk og penn,

 

3 til 4 uskrapede flaxlodd, lesebriller og andre små ting som er av lite verdi. Etter å ha lett flere steder etter sekken og spurt flere folk, ringte jeg raskt opp politiet på tlf 02800 og meldte ifra om tyveriet.Politiet loggførte saken hos seg. Hvis det er noen der ute som var vitne til tyveriet eller vet noe om selve tyveriet,så ta vennligst kontakt med politet på 02800. Jeg vurderer å anmelde tyveriet til politiet.Av

 

alle tingene som jeg nå har blitt frastjålet, vil jeg si det er kalenderboka med et kjempefint bilde av meg og min prinsesse på 6 år gammel, som jeg fikk på min bursdag i Mai, som er det mest verdifulle for meg. Det er veldig trist å ha mistet kalenderboka. Jeg håper først og fremst at jeg får igjen min kalenderbok, men gjerne også sekken og allt annet. Det er veldig trist at man må oppleve tyveri enten på en

 

markering eller andre arrangermenter, og ikke kan få lov å ha sine ting i fred. Lørdag tok jeg en del bilder og videoer rundt på torget under markeringen, og kan ha fanget opp den eller de som tok sekken min. Det er så komisk at jeg på Lørdag ble frastjålet sekken min, mens jeg på Fredag ble vitne til at to personer stjal klær i en butikk på Arkaden-senetret. Jeg meldte ifra til en securitas, men vet ikke om tyvene ble tatt. Årets

 

Hyggelig møte med ordføreren

LES OGSÅ: Vi har prommer med publisering av nyheter på facebook

 

TV-aksjon går til Redd Barna, og til deres mange prosjekter som de har rundt omkring i Norge og resten av verden – for å beskyte barn mest mulig mot krig, overgrep og vold, og for å gi dem mulighet til lek, skole og et trygt liv. Det er rundt 100.000 bøssebærere som er hvert år i sving aksjonssøndagen sist i oktober. I tillegg er det mulig å gi sin støtte via flere digitale kanaler. Siden starten i 1974 er det

 

samlet inn over elleve milliarder kroner til gode formål gjennom TV-aksjonen i NRK. Jeg synes selv personlig at det alltid er så hyggelig å møte Hedda Foss Five. Hun er ei hyggelig, god og blid venn og ordfører.På scenen holdt hun en svært viktig og god appell. Hun sa blant annet at hun håpet at så mange som mulig meldte seg på, og ble med som bøssebærer til årets viktigste TV-aksjon. Hedda har også i iforbindelse med Tv-aksjonen på NRK, skrevet et flott innlegg på sin facebook.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6475

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top