I tiden når coronaviruset er på sitt verste, valgte Ante Andersen å spre glede for folk som er på tur i påsken

Foto/ Tomin Meling / (Skrev, Daniel Deniazi, S24)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I den vanskelige tiden når coronaviruset er på sitt verste, valgte Ante Andersen fra Haugesund å gjøre noe som folk vil sent glemme.

 

 

HAUGESUND: En dag kom Ante på en idè som ville kanskje få folk til å se hverdagen i påsketiden lettere. Dermed gikk han til forretningen Ekstra Leker og fikk en kyllingdrakt helt gratis.

 

 

– I denne tiden er det mange som har mange tanker om coronaviruset, og jeg tenkte at det å kunne spre glede for folk som er på tur i påsken, kunne kanskje være en god idè. Alle har nok kjent litt på ensomheten denne påsken, at alt ikke ble som planlagt og at situasjonen vi er i akkurat nå kan virke litt rar, sier Andersen til S24.

 

 

– Så da jeg kom til Ekstra Leker og fikk vite prisen, så sa de ansatte ved forretningen at den kunne jeg få gratis etter at jeg hadde fortalt dem om idèen.

 

 

Nå som det er påsketider og hyttetur ikke blir aktuelt, er det mange som har brukt tiden på fjelltur og andre turområde i Haugesund.

 

 

– Jeg går mye på tur nå, og jeg tenkte at nå som jeg går turer i ulike terreng, så kan jeg bruke turen min til å spre glede. Det var da jeg hoppet i drakten og tok meg friheten til å spre glede på denne måten.

 

 

Foto/ Tomin Meling

 

 

 

 

 

 

 

I tillegg fikk han med seg kameraten, Tomin Meling og andre til å ta bilder og videoer av seansen. Da Ante var på sitt første tur og folk fikk med seg at det ble observert en kylling, har ikke responsen latt seg vente:

 

 

– Målet var å spre glede, men etter å ha tatt den første turen, så har jeg fått vite at responsen har vært god. Jeg har fått vite at folk har i ettertid lett etter kyllingen, og det var jo ikke forventet, forteller Andersen til  S24.

 

 

Hei alle sammen og takk for en flott påske tross alt. Alle har nok kjent litt på ensomheten denne påsken, at alt ikke ble som planlagt og at situasjonen vi er i akkurat nå kan virke litt rar.Det har også kyllingen kjent på, kjent på ensomheten og følt seg helt alene i verden, men det er håp.. Å bruke naturen er helt fantastisk, så her er det bare å knytte turstøvlene å komme seg ut på tur. Husk å hold god avstand til andre turgåere å kyllinger 🙂 Det har vert en fantastisk reise for påskekyllingen disse dagene som vi nå ønsker og dele med dere.Vi har opplevd mye sammen, hatt det fantastisk morsomt og forhåpentligvis gledet store og små ute i noen av de mange turområdene vi har på Haugalandet.Her er en liten video fra dagene våre i turområdene på Haugalandet. Bruk gjerne noen minutter og bli med oss på reisen.Del gjerne denne med venner og kjente.Kanskje du har møtt oss i påsken? Legg gjerne igjen en kommentar til kyllingen :)Til informasjon: Avstandskravene på 1 meter ble også for kyllingen opprettholdt på best mulig måte, fantastisk flott og se at spesielt de små er så flinke til og holde avstand i disse tidene.Nyt dagen, og spre påske-glede ❤️Takk til Ekstraleker i Haugesund som sponset drakten.Takk til Tomin Meling for bistand med bilder og film på turen vår til Vormedal :)Og takk til guttene mine Håkon og Tarald som tidvis steppet inn både i drakt og rolle som fotograf på turene våre.#utnå #utpåtur #Haugalandet #Haugesund #naturopplevelser #påske2020 #påskekylling #ekstraleker #tominmeling #anteandersen #friluft #utno #spreglede #glede

Posted by Ante Andersen on Monday, April 13, 2020

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6471

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top