Ina Kollset (20):- Jeg er så stolt av å skulle utdanne meg til sykepleier, men ikke minst å få mulighet til å bruke mitt liv til å være der for andre mennesker

Foto/: privat / sak, S24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I flere år har vi hørt om eldrebølgen som kommer, og at det vil være stor mangel på sykepleiere. Ina Kollset er sykepleierstudent og er i dag kjempe stolt av å hjelpe mennesker i den vanskelige tiden. Ina Kollset er blant annet kjent for å være deltaker i Miss Norway. Nå er hun enda mer stolt

 

 

 

LES OGSÅ: Sunnivia har venner som opplevde voldtekt

 

 

 

for å være sykepleierstudent.Vi har tidligere skrevet om 20 år gamle Ina Kollset som er deltaker i Miss Norway. 20-åringen bor i Våler utenfor Moss kommune, og studerer for tiden som sykepleier. Jeg er så stolt av å skulle utdanne meg til sykepleier, men ikke minst å få mulighet til å bruke livet mitt

 

 

til å være der for andre mennesker, spesielt i denne vanskelige tiden, sier Kollset til nyhetsbyrået S24 – som først melder saken.Hun forteller at den norske befolkningen er mer samlet enn før, og mener at det er viktig å vise at yrket betyr mange som er urolige i den pågående situasjonen: I denne situa-

 

 

sjonen som vi befinner oss i nå, er det en del usikkerhet, og mange er redde og bekymret for hva som kommer til å skje. Da er det utrolig fint å kunne være en trygg og god person, å prøve å berolige så godt som mulig.Selv om skoler i hele landet er stengt, og de fleste får ikke tatt sin praksis, fortsetter

 

 

sykepleierstudiet fortsatt. Vi skal ut i praksis igjen etter påske og står klare til å hjelpe de som har behov for det. Vi er blitt spurt av sykehuset Østfold om å være på beredskapslisten til sykehuset, slik at vi kan stille opp ved økt bemanningsbehov, forteller Kollset, og legger til:  Jeg syntes det er utrolig flott

 

 

at vi blir brukt dersom det er behov,for vi sitter inne med så mye kunnskap og vil gjerne hjelpe til. Tid-ligere ble det kjent at Kollset ble satt i karantene etter en tur i Italia. Igår ble hennes karantenetid var over, og sier at hun er klar med å strekke ut en hjelpende hånd til folk som har behov. Så nå er

 

 

 

LES OGSÅ flere saker om Miss Norway

 

 

 

jeg veldig klar til å komme tilbake på jobb.Dagene mine har gått til å lese til eksamen, og forberedelser til finaleuttaket i Miss Norway.Hun har også spilt inn presentasjonsvideo som skal leveres til Miss Norway. Jeg prøver mest å gjøre mest mulig hjemme og følge rådene fra myndighetene. (S24)

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6375

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top