Levi Jensen til journalisten: Jeg tillater ikke at du bruker bildene du har tatt av meg i noen medier

AV/  Daniel Deniazi / Foto/  Mauricio Evensen / S24 Agency 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GRIMSTAD (S24)  Journalisten i S24 Agency, Mauricio Evensen er skremt etter at han og en journalist i Grimstad Adressetidende møtte predikanten Levi Jensen i en park i Grimstad.Det forteller journalisten til S24.I videoen hører man at predikanten Levi Jensen

 

 

ber de to journalistene ikke bruke bilde av ham i form av et medieoppslag. Jeg tillater ikke at du bruker bildene du har tatt av meg i noen medier. Det samme har jeg sagt til ham, sa Jensen og pekte på en annen journalist. Jour-nalisten i Grimstad Adressetidende

 

 

påpeker at det er en offentlig plass, og det er fullt lovlig å ta bilde av ham. Her blir journalistene nektet | Se video! Vi har lov å publisere bilder av deg når du er på en offentlig plass og holder en appell i all offentlighet, forklarte journalisten. Jeg bare sier det. Vi filmer

 

 

Foto: Privat

 

 

deg også, akkurat nå. Og vi har nok mange flere følgere enn din avis.Det var Grimstad Adressetidende som omtalte saken først etter at en av deres journalister ble nek-tet å dekke saken.Til S24 forteller Mauricio Evensen at det var en skremmende opplevelse å møte

 

 

predikanten sine holdninger.Jeg synes det var et ufyselig møte, og jeg ble skremt at en predikant kan ha slike holdninger. Vi prøvde å få en kommentar fra predikanten, men der fikk vi bl-ankt nei, forteller Evensen til S24. Følte du deg truet på noen måte? Ikke akkurat det

 

 

ordet jeg ville brukt, men både Levi og hans team drev med personangrep og beskyldninger som vi ikke kjente oss igjen.Det var rundt 100 tilskuere og politi tilstede da Levi Jensen kom for å holde tale ved Sjø-krigsmonumentet i parken foran Sorenskrivergården tirsdag

 

 

ettermidag. En rekke personer hadde møtt opp for å vise avsky mot predikantens holdning. Din feige jævel,ropte mannen og kom mot predikanten mens han fortsatte å skjelle ham ut,ifølge avisen.Til avisen sier Jensen at han ikke er her for å lage bråk: Nei, jeg forstår at

 

 

folk reagerer. Men jeg jeg er ikke her for å lage bråk. Jeg er her for frelse folk fra Satan.I videoen kan man høre at Maurico blir beskyldt for å gå under “paraplyen som kristen” for å lage en negativ sak om hendelsen:Jeg er selv kristen og ville dekke saken, men når ikke

 

Foto: Mauricio Evensen / S24 Agency

 

arrangementet blir tatt så veldig seriøst, så forstår jeg at det blir fort negativt, sier Evensen og legger til: Det ble jo sagt at jeg ikke var velkommen igjen, og det synes jeg er uforstående at en predikant skal si noe slikt.Jensen understreket at han likte svært dårlig at mediene

 

 

skulle lage dårlige omtaler om han. Han skal også ha fortalt at det er en rekke medier, som blant annet NRK har skrevet.Evensen sier at det er en selvfølge at mediene ønsker å dekke opp slike saker, men understreker at det er vanskelig å få arbeidet gjort når du blir nektet:

 

 

Jeg svarte tilbake med samme mynt,men når han hadde et team som filmet meg og en annen journa-list, så var det en ekkel følelse.Samme hendelse skjedde da ordfører Marianne Landaas forsøkte å ta bilde, i stedet ble hun truet med politianmeldelse. Jeg prøvde å

 

 

trykke på av-knappen på mikrofonen til den ene predikanten. Da beskyldte han meg for å slå! Senere sa han at han skulle politianmelde meg for å ha tatt et bilde av dem, forteller en opprørt ordfører til lokala-visen Tvedestrandsposten.Evensen sier at han ble kalt for en

 

 

satan og at han ikke var velkommen: Jeg har fra dag en kommet på stevner for å få med meg hva som skjer. Jeg er kommet for å få med meg møter og at jeg er en frilans journalist. Jeg har også ingervjuet Levi og han har stilt opp på bilde. Det har ikke vært noe problem

 

 

Foto: Mauricio Evensen / S24 Agency

 

 

fra han eller andre fra Visjon Norge tidligere. Nå er det plutselig et problem, og nå er jeg ikke velkommen på stevnet, som er et offentlig arrangement. Alle har lov å komme på Levis meet up. De kalte meg satan og djevel, og at ingen vil se meg eller ha noe med meg å gjøre da jeg var på et senter, avslutter Evensen (S24)

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6436

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top