Julia (21) var ikke Madeleine (3) – nå beklager hun

AV/    Mauricio Evensen   Foto/     privat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Julia Wandelt har tidligere utgitt seg for å være savnede personer flere ganger. Det forteller venninne.I flere år har det vært stille om savnede Madeleine McCann (3), som ble bortført i 2007 da familien var på ferie i Portugal.Etter flere år så det endelig ut til at det var et gjennombrudd.For en tid siden kom polsk Wandelt frem og sa hun var var den savnede Maddie.Hun opprettet Instagram-profilen «Iammadeleinemcann».Her delte hun bilder av henne og Maddie som barn, som hun sammenlignet med, og sa at hun ikke husket mye fra barndommen, men bare at hun hadde minner fra et varmt sted, som hun trodde var Portugal.Hun sa også at hun ikke hadde fødselsattest og at hennes polske foreldre ikke var hennes ekte foreldre.Uttalelsene fikk stor oppmerksomhet fra hele verden, og nådde Madeleines foreldre, Gerry og Kate McCann, som gikk med på å ta en DNA-test. Videre dukket Julia Wandelt også opp i det amerikanske TV-showet «Dr. Phil».Svaret kom i forrige uka.Julia Wandelt er IKKE Maddie.Skuffelsen var verst for foreldrene Gerry og Kate.En venninne av Julia Wandelt i Polen som aldri var i tvil. Julia har prøvd å jukse før, sier hun.Det avslører hun i et intervju med Daily Mail, som pratet hmedc en reporter i polske Wroclaw.Venninnen kan avsløre hvordan Julia allerede hadde problemer med å finne seg til rette på en ny skole som barn etter at foreldrene hennes ble skilt.Julia ville bli både sanger og modell, men ble deprimert da hun ikke lyktes.–Det som skjer akkurat nå er ikke akkurat nytt. Allerede da hun var tenåring fortalte hun at Dorota (hennes polske mor red.) ikke var hennes ekte mor og at hun faktisk var et savnet polsk barn. Vi i NorgeOgVerdensNytt har prøvd å få kontakt med Julia, men vi venter fortsatt svar fra henne. Venninnen forteller også at Julia gjorde opprør mot moren og ble sammen med en fyr som var narkoman.Hun forteller til media at hun ikke hadde sett henne på over et år da hun hørte fra en felles venninne at hun nå utga seg for å være Madeleine, noe alle syntes var latterlig ettersom Julia er ganske mye eldre enn Maddie.Media kan også avsløre hvordan Julia i 2015 tok kontakt med et polsk byrå for å fortelle at hun var en tysk jente ved navn Inga Gehricke som forsvant i Stendal da hun var fem år gammel. Det polske byrået ville imidlertid ikke lytte, da aldersforskjellen var for stor. Hun kom så tilbake og sa nå at hun var Acacia Bishop, som forsvant i Utah i 2003, men byrået trodde heller ikke på det.Ifølge media er Julia nå tilbake i Polen, der foreldrene hennes sier de skal sørge for at hun får den rette hjelpen hun trenger.En venninne av moren forteller også her at Julia har hatt psykiske problemer i mange år.Så grusomt det er! Vi håper Julia får hjelp, men det er helt klart verst for Maddies foreldre. Nå beklager den polske jenta i en uttalelse på sin Facebook-profil, hvor hun heter Julia Faustyna. Daily Mail har også omtalt innlegget.«Det var ikke min intensjon å påføre sorg eller noen negative følelser hos noen, spesielt ikke McCanns familie», heter det i uttalelsen.Videre nekter hun for at hun at hun har hevdet at hun var Madeleine McCann. Jeg brukte den setningen for å lage et kallenavn til min gamle Instagram-konto, det var en feil og jeg vet det og jeg beklager for det. Jeg skulle brukt ordene: ‘Er jeg Madeleine McCann’, ikke ‘Jeg er’», skriver hun.«Mitt mål var alltid å finne ut hvem jeg er og nøyaktig hva som skjedde i min veldig vanskelige fortid». 21-åringens foreldre i Polen har hele veien insistert på at hun er deres biologiske datter, og har benektet at hun ble kidnappet. Etter at påstandene hennes gikk verden over, involverte et selverklært medium, Fia Johansson, seg i saken som Julias talsperson. Nå mener Julia selv at hevder at Johansson brukte henne til å vokse sin egen tilhengerskare, og tiltrekke seg flere kunder som en «synsk privatetterforsker». Da jeg møtte Fia, trodde jeg at hun ville hjelpe meg. Nå vet jeg at hun kunn vil ha nye følgere og nye kunder, skriver hun.Fia Johanssonskal ha tatt Julia med til USA, for å holde henne trygg.Nå har Julia valgt å returnere til hjembyen i Polen for å bo hos faren, etter at DNA-testen konkluderte med at hun er fra Polen.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6471

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top