Klimaaktivisten Greta Thunberg (16) har vært corona-smittet og holdt seg inne i to uker.Hun oppfordrer alle å følge instrukser fra myndighetene

Foto/ Facebook / Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den unge klimaaktivisten Greta Thunberg har holdt seg innendørs de to siste ukene. Grunnen er at hun har vært syk – trolig med covid-19, skriver hun på sin egen Instagram.Da jeg kom hjem fra reisen min i Sentral-Europa isolerte

 

 

jeg meg selv i en lånt leilighet uten min mor og søster. For drøyt ti dager siden begynte jeg å kjenne symptomer, akkurat som faren min som var med på reisen, skriver Greta Thunberg i et innlegg på Instagram  og facebook. Jeg følte meg

 

 

 

LES  OGSÅ flere  saker med Greta  her

 

 

 

sliten, hadde frysninger, sår hals og hoste. Faren min opplevde de samme symptomene, bare mye mer intense og med feber, fortsetter hun videre.Her er innlegget på Greta Thunbergs Instagram-profil: Thunberg er ikke blitt

 

 

testet for det nye coronaviruset, siden det kun er de som har behov for umiddelbar hjelp som blir testet i Sverige, men skriver at «det er ekstremt sannsynlig at jeg har hatt det, gitt symptomene og omstendighetene». Hun er nå

 

 

så godt som frisk igjen, og oppfordrer sine følgere om å følge instrukser fra eksperter og myndigheter, og holde seg hjemme for å bremse spredningen av viruset. Vi som ikke tilhører risikogruppene har et enormt

 

 

ansvar, våre handlinger kan være forskjellen på liv og død for mange andre, skriver Thunberg og legger til: Husk å alltid ta vare på hverandre og hjelp dem som trenger det.

 

 

 

The last two weeks I’ve stayed inside. When I returned from my trip around Central Europe I isolated myself (in a…

Posted by Greta Thunberg on Tuesday, March 24, 2020

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6437

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top