Kulturminister Abid Raja utsettes for drapstrusler fra rasistiske miljøer

AV/    NorgeOgVerdensNytt    Foto/    Mauricio  Evensen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kulturminister og Venstre politkkeren Abid Raja preges utsettes for drapstrusler fra rasistiske miljøer på ytre høyre fløy. Men han nekter å la det påvirke jobben hans. Det forteller han i et åpent intervju med Dagbladet. Det har vært trusler mot meg fra enkelte islamske miljøer siden

 

 

LES OGSÅ:  Ministeren havnet rett på sykehus

 

 

jeg ble kulturminister i januar år 2020. Det har også vært trusler mot meg fra høyreekstreme miljøer, sier Raja ti avisen.Han mener det er viktig for ham som kulturminister å snakke imot både islamister og høyreeksremister. Det spesielt da PST ikke bare beskytter ham, men også rollen

 

 

som kulturminister i «et åpent og liberalt demokrati som Norge». Blant truslene han får er det flere som åpenbart ville resultert i fengselsstraff, ifølge Raja selv, som bilder av en pistolmunning og påskrifter om «din død venter». På spørsmål om han blir redd, svarer også kulturministeren ærlig: Ja, jeg

 

 

TIPS OSS IDAG:  [email protected] eller på facebook.

 

 

er jo ikke laget av stein, selv om jeg er én-nitti høy og mørk. Disse truslene er rettet både mot meg som privatperson, og mot de verdiene jeg representerer. Det er klart jeg kjenner på det av og til.Nestlederen forteller også om en hverdag hvor PST følger ham tett hvor enn han går. Enten det er restaurant-måltider med kona eller joggeturer følger livvaktene etter ikke langt unna.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6375

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top