Leder for Verdipartiet, Kjartan Mogen: Jeg har spilt med åpne kort og har ikke lurt noen

AV/    NorgeOgVerdensNytt     –    Foto /    Mauricio  Evensen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TELEMARK: Tidligere fortalte  Arne Sigurd Mannsåker til Telemarksavisen – at han følte seg lurt til å stå valglista til Alliansen. Videre sa Mannsåker at han hadde sagt ja til å stå på valglista til Verdipartiet, men at han endte opp som 2.-kandidat for Alliansen. Da han ba om å bli strøket fra

 

 

lista, skal han ha fått beskjed av leder i Verdipartiet,Kjartan Mogen om at han var én dag for sent ute. Alliansen står så langt vekk fra det jeg står for som det kan bli. Foreldrene mine hadde snudd seg i grava, hvis de ikke allerede har snudd seg, om de hadde hørt det her, sa Mannsåker, til avisen. Leder i Verdipartiet, Kjartan

 

 

HAR DERE TIPS?: Ta kontakt med oss på facebook-siden eller epost: [email protected]

 

 

Mogen, avviste at han hadde lurt Mannsåker. Både Telemarksavisen  og  NorgeOgVerdensNytt (NOVN) har igjen vært i konTakt med Kjartan Mogen om saken. Han legger da fram ei villighetserklæring som er signert av Arne Sigurd Mannsåker.I villighetserklæringa heter det følgende: Sier meg herved villig til å stå

 

 

på valgliste for Alliansen – Alternativ for Norge til stortingsvalget 2021 for Telemark valgdistrikt”. Jeg har spilt med åpne kort hele tida. Nei, det kan ikke være lureri, sier Mogen til NorgeOgVerdensNytt, som slår tydelig fast at det er Mannsåker som signerte dette dokumentet. Itillegg legger paritlederen fram en

 

 

epostkorrespondanse mellom ham og Arne Sigurd Mannsåker, der det kommer fram at Mannsåker fikk innkallinga til landsmøtet til Verdipartiet 5. juni i år.I en epost som Mannsåker sendte til Kjartan Mogen 20. mai, skriver Mannsåker at han vil trekke seg, siden han ikke føler seg kompetent og klar.Og

 

 

i et svar Kjartan Mogen deretter sendte til Mannsåker, heter det blant annet: “Hadde jeg kunnet skulle jeg godtatt at du trakk deg fra valglista til Stortingsvalget, men det ligger utenfor mitt mandat.Saken er at Valgstyret for Telemark valgdistrikt hadde møte i går, 19. mai, som godkjente samtlige valglister

 

 

for Telemark. Så jeg må beklage at jeg ikke kan gjøre noe med den saken.”, skrev Mogen. Mogen viser i tillegg fram et referat fra et valgkampmøte som ble holdt 26. juli i år i Skien. Her deltok Mannsåker, og i referatet står det blant annet: “Arne Sigurd Mannsåker er medlem i Verdipartiet og stiller som 2.

 

 

kandidat på felles stortingsliste med Alliansen ved årets valg.” Hvorfor tror du Mannsåker sier at han er blitt lurt? Han er vel redd for spilleoppdragene sine. Men han står til ansvar for Verdipartiets politikk og ikke for Alliansens politikk. Det er to forskjellige partier, og det er viktig, understreker Mogen.Arne

 

 

Kjartan Mogen mener dokumentet beviser at Arne Sigurd Mannsåker var klar over det valgtekniske samarbeidet mellom Verdipartiet og Alliansen.

 

 

Sigurd Mannsåker vil ikke beskylde Mogen for å ha forfalsket noe, men han sier at han aldri ville ha signert et dokument om han så at det sto “Alliansen” der.Jeg skriver alltid under med “Arne S. Mannsåker”, så den øverste signaturen der er ikke min. Men jeg har aldri i himmelens navn skrevet

 

 

meg villig til å stå på lista til Alliansen, sier Mannsåker, som understreker at han sa ja til Verdipartiet.Kan du ha oversett det som sto der?Det kan godt være sånn. Jeg tror rett og slett at jeg har misforstått det med “allianse”. Jeg trodde at han mente allianse med et parti som også var mot EU og EØS.

 

 

Jeg  var rett og slett ikke helt klar over hva “Alliansen” var for noe, før han kameraten min ringte, sier Mannsåker. Tidligere fortalte Mannsåker  til TA at det var en kamerat av ham som gjorde ham oppmerksom på at han sto på lista til Alliansen.Mogen får si hva han vil, sier Mannsåker, som

 

 

understreker at han står langt unna Alliansens verdisyn. At Mogen, som sier at han er kristen, kan inngå et samarbeid med Alliansen, det forstår jeg ikke. Alliansen er til og med nektet å være med på Arendalsuka, og det sier vel sitt, mener Mannsåker. Mogen har også et møtereferat

 

 

hvor det står at du er medlem i Verdipartiet og stiller som 2. kandidat på felles stortingsliste med Alliansen ved årets valg – har du sett dette referatet? Jeg kan ikke huske det referatet, sier Mannsåker til  TA. Kjartan Mogen opplyser  til Norge-Og-Verdens-Nytt at han kommer til å arrangere enda et demonstrasjon mot barnevernets maktovergrep, og finner sted Lørdag 28 August klokka 11.00, på Handelstorget i Skien.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6474

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top