Lexie Alford (21) har besøkt alle verdens land og satt en utrolig rekord

AV/ Foto/ Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SLO REKORD: Lexie Alford (21) har besøkt alle verdens land i en alder av 21 år.Dermed har satt en helt utrolig rekord. Amerikaneren ankom Nord-Korea 31. mai, og ble dermed den yngste personen i historien til å sette sine føtter i alle verdens land.Dermed danket hun ut den britiske

 

rekordholderen James Asquith, som var 24 år da han i 2013 kunne krone seg med den gjeve tittelen.Alfords foreldre eier et reisebyrå i California. 21-åringen startet derfor tidlig med å krysse av besøkte land på kartet.Til Forbes.com

 forteller den bereiste amerikaneren at hun alltid har vært nysgjerrig på andres livsstil og hvordan man i de ulike landene finner lykke.Foreldrene mine har lagt stor vekt på å eksponere meg for alle typer liv rundt om i verden. Det har hatt en stor innvirkning på den personen jeg er i dag, sier Alford.

 

Hun forteller at hun aldri hadde planer om å bli rekordholder. I starten ville hun kun reise for å se så mye av verden som overhodet mulig.Det var først som 18-åring i 2016 at hun begynte å leke med tanken på å slå rekorden. Alford hadde allerede da vært innom 72 land.Det var ikke før ting begynte

 

å bli utfordrende at jeg forstod at jeg var en inspirasjon for andre, og spesielt for unge kvinner. All støtten jeg fikk betydde at jeg ikke kunne gi opp selv om ting var tøft. Jeg var fast bestemt på å vise alle at verden ikke er så skummel som media fremstiller den, og at det er godhet over alt.

 

Til Forbes forteller globetrotteren at høydepunktene var å oppleve «skumle» land som Pakistan og Venezuela..Lexie Alford  har lagt ut et bilde på sin Instagram..

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6462

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top