Butikkeier:- Ben Thomas virket veldig stressa og hadde det hektisk – nå er tre menn er siktet for drapet

AV/   NorgeOgVerdensNytt   /   Foto/  Mauricio Evensen 

 

 

 

 

 

 

 

  •  Følg  Norge-Og-Verdens-Nytt  på  facebook   –  Få flere lesere  her  og  her

 

 

 

 

 

 

 

 

SKIEN: Siden sommeren ifjor har en kvinne drevet sin egen butikk og vært sin egen sjef midt i sentrum av byen. På laget har hun hat med seg flere ansatte. Faste og nye kunder har siden den gang tatt turen innom hennes butikk hver eneste dag fra hun hadde åpning. Både kjente og ukjente personer, og ulike bedrifter har levert inn en god del varer til butikken hennes. Hun ønsker gjerne av flere grunner å være annonym i denne saken,og vi kaller henne derfor

 

 

TIPS  OSS IDAG:  [email protected]

 

 

for “Eva”.En av våre journalister og fotografer i  NorgeOgVerdensNytt (NONV) møter henne på en helt tilfeldig plass. På Lørdag ettermiddag den 16 juli var hun tilbake inne i butikken sin igjen.Hun ankom butikken ca klokka 10.00-11.00 – og satte så i gang med å gjøre klar en del ting før åpning.Så åpna hun opp inngangsdøren før hun fortsatte med å gjøre litt forberedelser. Kunde etter kunde tok turen innom for en liten handel og/eller en prat.

 

 

Etterhvert ble det litt stille i rommet. Mens hun jobbet litt ute på lagerommet hørte hun at inngangsdøren åpna seg.Hun gikk så frem og titt ut, og der sto Ben Thomas Juab Slåtta (25). Senere på kvelden ble han påført stikkskader på kroppen i en privat leilighet. Det ble senere bekreftet av politiet at han døde på sykehuset  på grunn av skadene han ble påført. Eva kjente ikke eller var venn med Ben Thomas. Hun har bare

 

 

hørt om han, møtt han tilfeldig og tatt en prat med både han og andre som viste hvem han var, eller var venn med han. Dette forteller Eva: Ben Thomas kom inn og virket for meg veldig stressa og hadde det hektisk. Han ba meg flere ganger om å gi han en røyk. Jeg sa det som det var til han at jeg ikke hadde mange sigareter igjen.Han fikk derfor ingen røyk av meg. Deretter spurte han meg plutselig flere ganger om jeg ville kjøpe hasj av

 

 

han, og at jeg ville få det veldig billig. Du vet vel da at jeg ikke kjøper eller bruker hasj, sa jeg direkte til han. Ifølge Eva er det ikke første gangen hun har blitt tilbudt hasj eller blitt spurt om hun viste om noen som selger hasj.Etterhvert så løp Ben Thomas rett ut av butikken min. Eva gikk selv ut av butikken og fikk med seg hvor 25-åringen løp.Bare kort tid etter så hun en annen mann som skal ha stått på gjørnet

 

Venner og kjente av den avdøde kommet sammen til Lundeparken og la ned blomster og tente lys.

 

ved en annen butikk, og ikke langt fra hennes egen butikk. Jeg er så sikker på at mannen som jeg så på hjørnet, er en av dem som nå er siktet for drapet, (hun nevner hans navn) sier hun.Hun forteller videre til vår journalist og viser med hendene sine, hvor Juab Slåtta tok veien etter å ha vært innom hennes butikk, og hvor den siktede mannen sto og deretter tok veien videre. Har du før sett avdøde sint eller truende? Nei,

 

 

jeg har aldri sett Ben Thomas sint eller truende mot noen som helst de årene jeg har sett han på gata i Skien. Han lagde aldri bråk, sier Eva.Etterhvert fikk hun høre om drapet, og fikk senere via ei god venninne av seg, bekreftet at det var Ben Thomas Juab Slåtta som hadde blitt drept. Jeg ble både sjokkert, sint og trist over nyheten, sier hun. Hun valgte derfor å ta kontakt med politiet. Nå har hun fått en fast dato og tidpunkt for når hun må komme inn på avhør ved Grenalnd

 

 

 

politistasjon. Jeg synes virkelig det er veldig trist at folk kan drepe et annet menneske. Det første jeg tenkte da jeg hørte at det var han som hadde blitt drept var, det var at “han lager jo ikke bråk eller noe”, så jeg forstår ikke hvorfor han blir drept, sier Eva. Hun har senere tid blant annet fått vite/høre av ulike folk, at Ben Thomas ikke var godt likt i et miljø. Det kunne ikke hun helt forstå eller tro på.Hun håper at de som står bak drapet tar

 

 

ansvar og tar sin straff. Nå er en mann i 20-åra og en mann i 30-åra, siktet for grov kroppsskade med døden til følge. Begge er varetektsfengslet for fire uker.De er i tillegg siktet for bevisforspillelse eller for å ha gjort forsøk på å fjerne bevis, får NorgeOgVerdensNytt opplyst. En tredje mann i 40-åra er siktet for bevisforspillelse, og er varetektsfengslet for to uker. I avhør har mannen forklart at han ikke var til stede under

 

 

knivstikkingen, og nekter straffskyld for bevisforspillelse. Det er fortsatt ukjent hvorfor Ben Thomas Juab Slåtta ble drept med kniv i en leilighet i helgen. På spørsmålet om hvorfor 25-åringen ønsket å selge henne hasj, og om det kan ha noe med de siktede å gjøre, svarer Eva: Jeg vet ikke hvorfor han kom til butikken min og ville selge meg hasj. Og jeg vet heler ikke om det har noe med de siktede

 

 

og drapet å gjøre.Det får eventuelt politiet  finne ut av i sitt arbeid med saken, sier Eva. Hun forstår heler ikke hvorfor en av de siktede sto utenfor hennes butikk, mens Ben Thomas var innom butikken hennes. Ifølge Eva skal mannen som hun mener er drapssmannen, og som ikke sto langt unna der hun jobber, selv ha jobbet i en annen butikk i byen hvor hun en eller annen gang var innom.Søndag kveld hadde både venner og kjente av den avdøde kommet sammen til Lundeparken og la ned blomster og tente lys.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6462

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top