Marianne Hansen (46) har skapt sitt egen samlingsplass – jeg er her nesten mer enn hjemme

AV   /  Norge-Og-Verdens-Nytt  (NOVN)  /  Grenland  /  Bamble  /  Herre  /  Foto/   NorgeOgVerdensNytt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  Følg  Norge-Og-Verdens-Nytt  på  facebook-siden  –  Få flere lesere  her  og

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BAMBLE: For godt fem år siden fikk Marianne Hansen (46) en god mulighet til å ta over første etasjen på bedehus på tettstedet Herre. Siden da har hun nemlig skapt en flott samlingsplass som betyr mye for mange.Det er en plass som er åpent og passer godt for både de unge og gamle, -og et sted som jeg håper alle typer folk vil sette pris på, forteller Marianne Hansen, til

 

Har du tips, et leserinnlegg, kronikk, debattinnlegg, leserbrev, meningsartikkel eller noe annet?  [email protected] – eller facebook

 

Foto: Norge-Og-Verdens-Nytt / Bamble

 

vår utsendte journalist i Norge-Og-Verdens-Nytt (NOVN). En vanlig jobb funket ikke helt for Hansen,og dermed er plassen også et sted hvor hun kan få lov til og dyrke sin egen og spesielle hobby. Det er hennes egen samboer som leier bedehusets lokale, mens det er hun som står for -og driver den.Jeg vil jo si st jeg er her nesten mer enn jeg er hjemme, og så langt helsa tillater det,sier Hansen til Norge-Og-Verdens-Nytt

 

og Porsgrunns Dagblad,som også omtaler saken. Hvordan er lokalets nåværende åpningstider? Per dag kan jeg kunn ha åpent noen få dager i uka, men har i det siste vært nødt til å holde stengt oftere, sier hun, og legger til: Det er jo selvfølgelig ikke gøy.Det er dermed på sånne dager at man skjønner at man ikke helt fungerer i jobb. Jeg har likevel inntrykk av

 

at de som tar turen innom når jeg holder lokalet stengt, har god forståelse for det,sier Marianne Hansen.Inne i Mariannes sin egen Kjeller-lokale, som selvfølgelig også har sin egen Facebook-side, har folk en god mulighet til å samles til ulike hobbykvelder eller arrangementer. Itillegg er det et sted for de som gjerne bare vil møtes for en kopp kaffe og en god prat. Marianne

 

Hansen har ikke reklamert så mye for sitt eget sted, men ryktet om hennes samlingsplass har likevel nådd over til andre kommuner. Her hos meg i Kjeller’n har jeg fått besøk av folk som kommer langveis fra Sandefjord, Porsgrunn, Drangedal og mange andre steder, sier hun. Som tidligere nevnt var det noen der ute som bestemte seg for å legge ut linken som er av

 

Foto: Mauriciio Evensen / Bamble / NorgeOgVerdensNytt

 

min Facebook-side med snart 400 følgere – inn på gruppen som har navnet «Bruktbutikker i Grenland».Etter det har faktisk mange personer kommet innom mitt lokale på Herre, sier en blid og fornøyd Marianne Hansen.Inne i lokalet ser vår utsendte journalist at det er fylt med en del gode gamle gjenstander som Hansen har samlet opp gjennom hele 20 år av sitt lange liv.

 

Det er leker, bamser, spill, bøker, blader,  dukker, keramikk, messing, lamper, møbler og mye mye annet spennende. Som mange vet har jeg alltid hatt stor interesse for det siden jeg var ei ung jente.Min egen mor, hun pleide å bære meg rundt på mange ulike loppemarkeder som ble arrangert.Dessverre så forsvinner gamle og fine ting som jeg liker å ta vare på.Jeg liker å samle

 

på absolutt alt.Er det noe spesielt du samler mer på enn annet?Ja det er blant annet bøker, keramikk og messing, sier Marianne Hansen. Det er mange der ute som tror at Kjeller’n er en type bruktbutikk, men det er det ikke selv om det er mulighet for kjøp av gjenstander som står utstilt, sier hun.Hjemme hos meg hadde jeg mange ting fra før, og har det fortsatt.Det var

 

mange ting som bare sto lagret, og som jeg har mulighet til å sette frem her i Kjeller’n.Det har jo helt klart blitt mye mer nå som jeg har et eget sted å sette det. Fra tid til annen er Marianne Hansen ute på sine raid-runder og hamstrer det hun finner på loppemarkeder og i bruktbutikker. Alle vi som holder på med brukt i Grenland kjenner jo godt til hverandre,og dermed tar vi

 

Foto: Norge-Og-Verdens-Nytt / Bamble

 

turen til hverandre og kjøper noen ting eller bare bytte noen ting.Det er både hyggelig og sosialt, sier hun. Itillegg til å drive Kjeller’n arrangerer Hansen noen markeder utenfor bedehuset eller ute på gamleveien.De som ønsker å få med seg ting som skjer inne på Mariannes Kjeller, burde folk melde seg inn og følge den nye facebook-siden, avslutter Marianne Hansen.Fra onsdag den 26 juni har Mariannes Kjeller sin aller siste åpningstid, og kommer til å ha åpent igjen fra august.

 

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6619

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top