Miss Norway-deltaker, Ina Kollset har for tiden et ekorn i huset sitt. Målet er å hjelpe ekorn til å klare seg selv

AV/ foto: Privat, sak: Daniel Deniazi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MOSS-NYTT – Miss Norway-deltaker, Ina Kollset har for tiden et ekorn i huset sitt. Målet er å hjelpe ekorn til å klare seg selv.  For tiden passer jeg på ett ekorn, og vil ha den frem til omtrent 12 uker..Det melder  nyhetsbyrået S24 som frøst omataler saken.

 

 

LES  OGSÅ  flere saker om Miss Norway

 

 

Kollset forteller at hun skal slippe ekornet ut selv når den er blitt lært opp til å bli selvstendig. Målet er at han skal klare seg selv.

– Jeg skal slippe han ut selv, og lære han opp til å bli så selvstendig så mulig slik at han har best mulig overlevelses-sjangser i naturen.

 

Den frivillige organisasjonen som utstedte fosterhjem heter Ekornhjelpen, og har som mål å gi best mulig ekorn omsorg og et hjem slik at den til slutt kan klare seg. Dette var noe som Ina falt helt pladask for, og valgte dermed å si ja når hun fikk en telefon.

 

 

Vil du stemme på Ina Kollset? Send MISSU 8 til 1963

 

 

– Jeg meldte meg inn der for en stund siden, og fikk en telefon får to uker siden om en liten ekornbaby som trengte fosterhjem. Jeg har sett blant annet dyrebeskyttelsen har lagt ut at veldig mange hogger ned trær i disse, og de la ut et bilde av en ekornunge

 

 

som dessverre døde på grunn av dette, forklarer Kollset.Hvert år er det flere tusen ekorn som kommer seg bort fra moren sin, eller at moren dør. Da hadde jeg så utrolig lyst til å prøve å hjelpe, og jeg kunne ikke la den muligheten la gå. (S24)

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6374

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top