Ansvarlig redaktør:- Jeg synes det er flott at journalisten går ut å beklager, og jeg tenker at alle kan gjøre feil

AV/ Foto: Privat/ S24 / Skrev: Håvard Lied  (Dagen) og Norge-Og-Verdens-Nytt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg er veldig lei meg og beklager, sier Mauricio Evensen til avisa Dagen, som først melder saken.Han er frilansjournalist og dekket et av Levi Jensens møter tidligere denne måneden.Levi Jensen har turnert Sørlandet i sommer og var fredag 10. juli i Grimstad for å arrangere et av sine såkalte meetups. Rundt 100

 

 

personer hadde møtt opp, både tilhengere og motdemonstranter. Grimstad Adressetidende og S24 Agency var til stede for å dekke arrangementet.Først skal Levi Jensen ha nektet journalistene å bruke bilder tatt av ham. Ifølge journalist Mauricio Evensen skal Levi Jensen også ha kalt han for satan

 

 

i etterkant, da de igjen møttes på et kjøpesenter. Den siste påstanden trekker nå Evensen tilbake. Det skjedde så mye, både under møtet og i etterkant. Midt i gjengen og alle skjellsordene, bråk og angrep som ble rettet mot meg på stedet, mener jeg å ha hørt Jensen si satan, men at det ble nok ikke sagt direkte til meg. Dette ble helt feil og det beklager jeg, sier Mauricio Evensen til avisa Dagen.

 

 

Evensen står likevel for at han ble nektet å bruke bilder han tok under meetupen, og at Levi Jensens tilhengere og team (noen av dem fra Visjon Norge), skal ha sagt en rekke skjellsord til ham. De kalte meg forræder, djevel og sviker. Det kom så mye på en gang, forteller Evensen.Han avkrefter at noen på noen måte har presset

 

 

ham til å trekke uttalelsene han kom med tidligere.Levi Jensen var sterkt uenig i at han skal ha kalt en journalist for satan. Disse påstandene tar jeg fullstendig avstand fra. Jeg er en salvet evangelist som har fokus på kun Jesus, sa Levi Jensen til Dagen.Jensen har overfor Dagen foreløpig ikke kommentert at påstanden nå er trukket tilbake.

 

 

Ansvarlig redaktør i S24, Daniel DeNiazi, synes det er bra at Mauricio Evensen går ut å beklager ovenfor Levi Jensen.– Jeg synes det er flott at han går ut å beklager, og jeg tenker at alle kan gjøre feil ved å tolke retorikken annerledes. Dessverre har det skjedd denne gangen, og det er ikke så mye vi kan gjøre enn å beklage, sier DenNieazi.

 

 

Dette har frilans-journalisten Mauricio Evensen tidligere skrevet til blant annet  Norge-Og-Verdens-Nytt: Itillegg til skjellsord som forræder, djevel og sviker, og skremmende og truende blikk, sa Levis team og gjeng fra Visjon Norge dette til meg: Du har dritt oss på draget. Du har dritt over hele legen din og deg. du er nå svartlistet overalt.

 

 

ingen vil ha noe med deg å gjøre.Dine sjanser er brukt opp.Ingen vil nå ha deg noen sted. Du kunne like godt ha skutt oss. Jan Hanvold skal absolutt få beskjedd om det”(deler av film-bevis fra vitner viser dette). Videre forteller Evensen: Jeg stod frem for at Levi Jensen m/team, gjengen

 

 

i visjon norge og Jan Hanvold skal ta skjerpe seg å ta lærdom av det hele som skjedde i grimstad.Ikke for at jeg ønsket å henge noen dem ut eller noe. Jeg stod også frem for alle journalister og media i verden, fordi vi skal ikke måtte oppleve det journalisten i grimstad tidende og jeg opplevde

 

 

sammen, og det jeg opplevde senere med skjellsord og angrep. Vi skal få lov å gjøre vår jobb uten ubehagelige opplevelser. Jensen og teamet, gjengen i Visjon Norge og Hanvold gjør både noe bra og noe feil, akkurat slik alle i denne verden gjør. Begge sider må frem og det må de jo tåle.Uansett hva som skjedde og hva som sagt eller ikke, så

 

 

håper jeg nå vi er ferdig med denne saken, og at vi alle kan legge det hele bak oss. Jeg er likevel åpen for å møte med Levi og dem andre for en prat, hvis de er åpen for det å. Jeg selv legger det bak med og tilgir både Levi, tilhengerne, og gjengen i Visjon Norge

 

 

og Jan Hanvold. Gud velsigne dem alle. Jeg har ikke latt meg knekke og skremme av det som skjedde i Grimstad, og kommer selvfølgelig til å fortsette med min jobb. Som tidligere nevnt.Det ble mye for meg det som skjedde med meg og han andre journalisten, og det

 

 

som skjedde med meg senere. Dermed ble det dessverre feil fortalt fra meg til avisa Dagen og S24 Agency. Dette beklager jeg til dem begge, og til Levi jensen. Han sa aldri satan til meg direkte, men jeg mener at midt i all skjellsord, angrep og bråk fra de i gjengen, å høre han si det midt i flokken med hans team, få tilhengere og folk fra Visjon Norge. Om det jeg hørte var riktig at Levi sa satan, så var det nok ikke sagt direkte til meg.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6438

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top