Kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen har varslet at han går av

 

Foto:    Thor Brødreskift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GÅR AV SOM SJEF:  Kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen har varslet NRK-styret at han kommer til å gå av i løpet av 2022. Det melder NRK Jeg har hatt en fantastisk oppgave som leder for NRK i disse årene. Det har vært utfordrende, men jeg har elsket hver eneste arbeidsdag i NRK, sier han.

 

 

Det var i år 2012 at Eriksen ble ansatt som kringkastingssjef og senere tiltrådte i rollen i år 2013. Jeg er ikke lei eller sliten av NRK, men jeg mener dette er riktig timing. Og så håper jeg at jeg etter hvert kan få brukt energi og erfaring på nye utfordringer.NRK skal som kjent flytte hovedkontoret

 

 

fra Marienlyst til Ensjø i Oslo.Eriksen sier til statskanalen at det timingen er knyttet til denne flytteprosessen. I løpet av to til tre år vil byggingen av den nye hovedkontoret begynne. Det er rett og slett ikke fornuftig, verken for NRK eller for meg, å gjennomføre et lederskifte akkurat når organisasjonen skal forberede seg til selve flyttingen og vi er midt i byggingen, sier Eriksen.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6451

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top