På Torsdag ble den aller siste podkasten «Koht vil leve» lagt ut på nett

AV/ Foto/ Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TORSDAG FORMIDDAG BLE SISTE EPISODE AV podkasten «Koht vil leve» lagt ut. Der sier komikeren at hun er både redd og lei seg.– Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli såsyk. Jeg tenker veldig, veldig mye på døden, sier en gråtkvalt Christine Koht i den aller siste episoden

 

av «Koht vil leve».I samtale med journalist Joachim Førsund gir Koht uttrykk for at hun savner livet på rød løper og de fargerike kjolene hun gjerne blir forbundet med.Jeg elsker å stå på scenen, men jeg kommer ikke lenger til å greie det, sier hun.I januar i år kom nyheten om at askerbøringen

 

er kreftsyk og måtte avlyse alle planlagte show. Ikke lenge etter startet A-magasinet podkasten «Koht vil leve». Der har journalist Joachim Førsund fulgt Christine Koht tett gjennom kreftbehandlingen og dagene hjemme i huset i Tønsberg der hun til daglig bor sammen med kona Pernille Rygg

 

og to hunder. Christines mor, Kirsten Koht, deltar mye i podkasten.De siste månedene har datteren stort sett vært innlagt på Rikshospitalet i Oslo, melder Budstikka. I podkastens siste episode kommer det frem at TV-personligheten blant annet har forandret utseende etter store mengder med

 

kortisonbehandling.Nå er planen at Koht, når hun er klar for det, skal operere bort det som er igjen av kreftsvulsten. Kohts lege, som også medvirker i podkasten, sier hun er optimistisk med tanke på operasjonen Koht snart skal gjennom.Jeg hadde nesten ikke turt å håpe at det skulle

 

se så bra ut. Nå skal vi først fokusere på å operere bort det som sitter igjen, så blir det å følge med på kontroller, sier legen.Selv innrømmer komikeren at hun flere ganger har ønsket å dø de siste månedene, og det eneste hun drømmer om er å få oppleve en helt vanlig dag igjen, uten store bekymringer.

 

Jeg har en enorm livslyst, jeg synes det er så gøy å leve. Slutten av denne podkasten er så åpen, sier Koht.  Komikeren som vanligvis er aktiv på sosiale medier har ikke latt høre fra seg verken på

 

sin facebook eller Instagram de siste månedene. Men nå har hun via sin facebook-side,valgt å publisere en takk til alle som sender henne støttende og rosende meldinger.«Kjære gode vakre mennesker! Jeg er helt overveldet

 

av all støtte og kjærlighet. Dere aner ikke hvor godt det gjør meg. Det er takket være alle dere at jeg nå om en stund kan gå rakrygget kanskje 10 meter med rullator. Da har jeg dere i ryggen.
Tenk, alt som går an når man ikke er alene.

 

I dag er min tøffe mamma på Dagsrevyen, og snakker om åpenhet PG skam, siden jeg er for sliten til å gjøre det selv. Hun grudde seg, men gjør det. Verdens tøffeste mamma som støtter meg hver eneste dag, skriver hun på Facebook.

 

 

 

Kommentar, lik, og del, her!

 

 

 

 

Kjære gode vakre mennesker! Jeg er helt overveldet av all støtte og kjærlighet. Dere aner ikke hvor godt det gjør meg….

Posted by Christine Koht on Saturday, June 8, 2019

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6440

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top