Prest nekter å betale 10.000 i bot – møter i retten

AV/    NTB   Foto/   Mauricio Evensen  /  Oslo

 

 

 

 

 

 

 

  •  Følg  Norge-Og-Verdens-Nytt  på  facebook   –  Få flere lesere  her  og  her

 

 

 

 

 

 

 

I April i fjor lengtet en prest seg fast til en tankbil i forbindelse med en miljøaksjon på Sjursøya. Nå må presten møte i retten etter å ha nektet å betale boten.Jeg mener jeg handlet i nødrett og har derfor valgt å ikke betale forelegget, sier prest Ellen Hageman til avisen Vårt Land. Hun har det siste året vært aktiv i organisasjonen Extinction Rebellion. Nå må hun møte i retten etter aksjonen i fjor. Hensikten med aksjonen skal ha vært å stoppe blant annet leveranser med flybensin på vei til Gardermoen. Det var en aksjon som var tydelig rettet mot CO2-utslipp fra fly. Selv var jeg med å lenke meg fast i en bensintankbil og nektet å flytte meg da politiet ba oss om å flytte oss.. Det er derfor ble jeg satt på glattcelle, forteller Hageman. Vi i NorgeOgVerdensNytt har sendt en melding til Hageman, men vi har ikke fått svar.Siden hun nektet å betale forelegget på 10.000 kroner må hun møte i Oslo tingrett 24. januar.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6487

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top