Realityprofilen og influenseren Isabelle Eriksen (23) bryter tausheten om voldsdommene

AV/ foto: isabelleeriksen.blogg.no / Sak, Se Og Hør

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Isabelle Eriksen (23) ble raskt et kjent navn etter at hun i 2017 deltok i den niende sesongen av reality-programmet «Paradise Hotel». Siden den gang er hun blitt en av Norges mest kjente bloggere

 

 

og influ-ensere, og mange unge ser på Eriksen som et stort forbilde.Nylig delte hun et blogginnlegg med overskriften «Jeg beklager», der hun åpent forteller om den siste tiden.I høst fikk toppbloggeren sin

 

 

andre voldsdom, og har i ettertid sonet fengselsstraff. Eriksen ble henholdvis dømt for å ha kastet et glass eller ei flaske i ansiktet på en mann, og vold mot en taxisjåfør. «Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal

 

 

starte dette innlegget, men jeg vet at det er mange der ute som lurer. Det har gått en del rykter, og det har stått en del på nett om dette. Jeg har gjort noe dumt, som jeg angrer på og tatt straffen min for»,

 

 

 

LES  OGSÅ  flere  saker om toppbloggeren  her

 

 

 

skriver hun blant annet i blogginnlegget.Overfor Se og Hør – som først melder saken – forteller influen-seren nå åpenhjertig hvorfor hun velger å stå fram. Hensikten min har alltid vært å fortelle dette til leserne mine. Grunnen til

 

 

at det kommer nå, er fordi jeg endelig har lagt saken bak meg. Jeg har gjort opp for meg.Jeg fikk anbefalt av både psykolog og advokat å ikke gå ut med dette, og heller ikke de rundt meg mente at det var

 

 

lurt. Jeg tror virkelig ikke folk forstår hvor stor påkjenning det kan være. Jeg har vært langt nede, forteller 23-åringen.Det siste året har bloggeren jevnlig vært hos psykolog for å bearbeide prosessen hun har

 

 

vært gjennom. Først nå er hun altså klar til å snakke om det offentlig.Den siste tiden har vært fryktelig tøff, og dette er noe jeg har gruet meg veldig til. Hva tenker du om handlingene du har sonet for? Jeg

 

 

syntes ikke det jeg gjorde er greit i det hele tatt, men det er noe jeg må stå for. Jeg beklager virkelig til alle. Jeg angrer selvfølgelig på det jeg gjorde.«Jeg anerkjenner at jeg har gjort noe dumt, men det

 

 

gjør meg ikke til en dårlig person. En handling definerer ikke et helt menneske. Jeg har vokst mye som person, lært mye nytt om meg selv og føler at jeg har blitt en bedre utgave av meg selv etter alt

 

 

dette», skriver hun også i blogginnlegget.Også overfor Se og Hør forteller 23-åringen at hun har gått gjennom en læringsprosess. Jeg har lært masse, både om meg selv, og at en hver handling kan

 

 

ha en konsekvens.23-åringen forteller at det verste likevel har vært den offentlige interessen, selv om ingen medier fram til nå har valgt å identifisere Eriksen. Realityprofilen har likevel opplevd «tusen

 

 

øyne rettet mot seg i flere måneder», og et hav av spørsmål og kommentarer i sosiale medier. I tillegg til å leve med det jeg har gjort, er trykket fra offentligheten det verste. Noen mener at de har rett på

 

 

hele mitt privatliv, bare fordi jeg er en offentlig person. Absolutt alle har rett på litt privatliv, og få tid til å bearbeide vanskelige ting i fred og ro.Eriksen trekker spesielt fram anonyme forum, der det over

 

 

en lengre periode har versert rykter og stygge kommentarer.Alle disse anonyme appene og anonyme meldingene som har blitt sendt, er helt på kanten. Noe av det har selvfølgelig gått veldig inn på

 

 

meg og det har vært tøft. Mye av det som har blitt skrevet er ikke engang sant, og bare oppspinn. Jeg føler heller ikke at alt som skjedde og min side av saken har blitt belyst, og akkurat det kan faktisk

 

 

være farlig og usunt, sier hun, og legger til: Ingen vet hvordan jeg har hatt det og hvordan jeg kunne ha reagert på ting som har blitt skrevet. Heldigvis har det gått bra.Avslutningsvis retter Eriksen

 

 

en stor takk til alle som har støttet og vært der for henne gjennom det hele.Se og Hør har forsøkt å komme i kontakt med de fornærmede i begge voldssakene. De har ikke besvart våre henvendelser.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6460

One thought on “Realityprofilen og influenseren Isabelle Eriksen (23) bryter tausheten om voldsdommene

  1. All respekt til Isabelle for at hun tør å gå ut – og stå for det hun har gjort i offentligheten! ALLE ‘driter vi oss ut’ fra tid til annen, og noen ganger, så driter vi oss ut til de grader.
    Jeg tror faktisk det er en bra ting at folk (inkl. ungdom) får se at også de som gjennom blogg og sosiale medier gir inntrykk av å være feilfrie med perfekte liv, faktisk er like menneskelige som alle andre. Det er ikke feilfrihet som gjør en til et godt forbilde, men hvordan en tar ansvar og rydder opp etter ens feilgrep, i tillegg til å ta lærdom for å unngå gjentagelse 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top