Slapp ut hund for å tisse – spist opp av sulten ørn

Foto/     Wikipedia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hunden Kompis ble Søndag spist opp av en ørn to meter utenfor matmorens hus da han ble sluppet ut for å tisse i Resfnes i Kvæfjord i Troms. Det opplyser matmor til  Harstad Tidende. Hunden (1), som var av rasen Russisk Toy, ble sluppet ut husdøra.Matmoren synes hunden brukte uvanlig lang tid på å komme tilbake, sier matmor Cecilie Edvardsen Norskott til avisen. Jeg gikk ut

 

 

for å se etter ham. Rett ved husdøren sitter det en stor havørn og spiser av ham som et bytte. Ørnen var to meter fra meg da jeg kom ut, først så jeg ikke tydelig hva det var jeg så. Det går en liten stund før jeg oppfatter at det er en ørn. Der ligger hunden vår, oppspist, sier hundens matmor.Norskott mener det var snakk om en havørn, selv

 

 

om det også er kongeørn i området. Sistnevnte er kjent for å ofte angripe dyr på størrelse med hunder, opplyser Norsk Ornitologisk Forening (NOF). Vi anbefaler ikke å la hunder gå løse, spesielt i utsatt terreng. Og slike angrep skjer fort i lynets hastighet, sier Norsk Ornitologisk Forenings kongeørn-ekspert Alv Ottar Folkestad.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6455

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top