Snakker ut etter kritikken

 Foto/     Frankie Fouganthin 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Artisten Carola Häggkvist  havnet i hardt vær etter omstridt intervju. Nå beklager hun og mener intervjuet ble noe annet enn hun så for seg.«Jeg har ikke svart alt som er skrevet rundt SvD-artikkelen, for hver gang jeg begynner å skrive, så finner jeg ikke ordene som yter det jeg vil uttrykke rettferdighet».Slik åpner hun et Instagram-innlegg etter kritikken mot henne i påsken.I et intervju med

 

 

Svenska Dagbladet (SvD), kom artisten med flere uttalelser som har vekket oppsikt i Sverige.I intervjuet sa artisten at det er på tide at Sverige «våkner». Jeg synes ikke man kan si «kom og lev som du vil i landet vårt». Det er ikke feigt å beskytte Sveriges tradisjoner og synge «Den blomstertid» ved skoleavslutninger. Noen ganger blir jeg helt oppgitt over utviklingen. Vi ser resultatet, sier Carola til SvD,

 

 

og viser til de mange skytingene i Sverige. Når SvD-journalisten påpeker at noen vil kalle uttalelsen fremmedfiendtlig, hevder artisten at hun ikke har et slikt syn. Men det er en grunn til at det er nasjoner og landegrenser, vi har ulike kulturer med ulike måter å se på, svarer hun.I Instagram-innlegget starter hun med å takke for støtten fra sine følgere «som kjenner mitt hjerte for ALLE mennesker!».Hun skriver

 

 

videre at hun er «oppriktig lei meg for at en del av mine ord i artikkelen på noen måte har såret mennesker. Jeg beklager det virkelig. Det virker som vi mennesker har vanskelig for å se nyansene i de ulike spørsmål som vi tror at vi har svaret på. Det inkluderer meg selv». Artisten bedyrer videre at intervjuet egentlig skulle handle om noe annet, nemlig hennes 40 år på scenen og kommende turné, og at hun

 

 

var helt uforberedt på disse spørsmålene. Hun sier at hun pratet med journalisten i tre timer, og som da fikk være med på musikkøvelser og ble vist barndomsgaten hun vokste opp i. «Min intensjon var aldri å separere, men å forene!», skriver hun.Hun forteller hun fikk lese gjennom artikkelen før den ble publisert, men følte seg likevel helt utelatt fra prosessen.«Jeg fikk den på mail samme dag vi skulle dra på

 

 

påsketur til andre siden av jordkloden. Jeg krasjet helt og kjente meg sjanseløs. Samtidig vil jeg beklage at jeg såret mennesker og grupper som tok mine ord til seg på en måte som skapte avstand i stedet for forståelse», skriver hun, før hun avslutter: «For det er jeg dypt lei meg. Det var aldri meningen min. Dere som kjenner meg vet».Carolas uttalelser ble blitt møtt med både kritikk og støtte, skriver Expressen. En av de som mener Carolas uttalelser er helt bak mål er forfatteren og journalisten Alex Schulman. I en kronikk i Dagens Nyheter, skriver han at Carola høres ut som Sverigedemokraternas leder, Jimmie Åkesson.Han mener også Carola er naiv, «men at det er en fremmedfiendtlig

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6454

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top