Spilleavhengig nonne stjal 7 millioner fra skole

Foto/     LilianeJuchli 01

 

 

 

 

 

 

  •  Dere følger  Norge-Og-Verdens-Nytt  på  facebook

 

 

 

 

 

 

En nonne (80) er dømt til fengsel i ett år og én dag for å ha stjålet over 800.000 dollar,som tilsvarer drøyt 7 millioner norske kroner, fra skolen hun tidligere var rektor for. Det melder People Magazine.Nonnen skal ha brukt pengene på å finansiere gamblingturer til Las Vegas, samt Lake Tahoe og Temecula i California. Hun har tilstått forholdet. Jeg har syndet, jeg har brutt loven, og jeg har ingen unnskyldninger, sa nonnen til dommeren i rettssaken, skriver Los Angeles Times.

 

 

Jeg gjorde noe galt og jeg er dypt lei meg for den smerten og lidelse jeg har forårsaket for så mange mennesker.Den eldre nonnen skal over en periode på ti år ha stjålet pengene fra en skole der hun var rektor i 28 år. Hun tilsnek seg midler fra elevenes skolepenger og forfalsket måneds- og årsrapporter. Hun skal også ha fått ansatte til å endre og destruere regnskapsbøker.Nonnen gikk av med pensjon i 2018 og har vært under strengt oppsyn i klosteret hun tilhører etter at forholdet ble sendt.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6476

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top