Sporløs Alejandro Giraldo (28) samlet inn 65-tusen kroner.Gleder seg til å få besøk av familien

AV/ Foto/ NorgeOgVerdensNytt / TV2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ALEJANDROS-KRONRULLING: Alejandro Giraldo Magnussen (28) var under ett år gammel da han ble adoptert til Siljan i Norge fra Colombia.I Sporløs episoden som ble sendt på TV2 i mars, fikk det norske folk se den tårevåte gjenforeningen mellom mor og sønn. Etter den dagen drømmer han en dag idag om å få familie til Norge.
I den forbindelse startet 28-åringen en kronerulling hos  Spleis for å kunne få råd til et norgesbesøk for sin biologiske familie.28-åringen opprettet en personlig blogg, hvor han 16. mars delte et innlegg der han ba om hjelp til å få realisert den store drømmen. Da jeg fant min biologiske mor i Colombia var hun veldig opptatt av å se bilder av min norske mamma. Hun var veldig takknemlig for at jeg hadde hatt det så fint, sier han til TV 2, og fortsetter: Jeg har så lyst til at de skal møtes. Jeg vet hvor mye det ville betydd for mamma i Colombia. Men det er dyrt å få alle over hit. Alejandro har regnet på at det vil koste omlag 60- 70.000 kroner for å få de seks familiemedlemmene til Norge.
 
De pengene har ikke jeg som er alene med sønnen min Liam. Og jeg fikk nettopp fast jobb i barnehage. For meg alene hadde det ikke vært mulig å spare opp så mye penger før om veldig mange år, forteller han til kanalen. Torsdag kveld var han og to andre Colombianere med under et arrangement på Gulset  bibliotek i Skien. I den forbindelse
kunne han melddele overfor arrangør Gisle Lunde, og resten av publikummet, at han hadde fått inn hele 65.350 kroner under kronerullingen. Videre sa at han at han gleder seg veldig til å få se igjen sin Colombianske familie, når de til neste år kommer til landet. “Planen er å få alle sammen hit februar 2020, men starter spleis nå for å få kjøpt inn billigs mulig flyblietter, og er en del planlegging som må til for å få alt i boks”, skrev han i et tidligere innlleg via sin blogg
Jeg er overlykkelig. Jeg blir kjemperørt og er veldig glad for all støtte og hver eneste krone som kommer inn, forteller han videre. Kronrullingen er nå asvluttet på Spleis. Men de som fortsatt gjerne vil gi et pengebelløp,kan ta direkte kontakt med meg, så vil de få min Vipps eller kontonummer, sa han under Torsdagens arrangement. Etter at han var med i Sporløs har han fått en del meldinger av mange andre som er adoptert fra Colombia.Han har derfor opprettet en gruppe på Facebook for å komme i kontakt med andre adopterte i Telemark. Det er en norsk-colombiansk gruppe for alle i Telemark. Planen er å få til noen treff, bli kjent med andre historier og andre mennesker som har samme bakgrunn som meg.Det melder TV2..
Foto/Spelis.no
Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6438

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top