Sto på stand for Verdensdagen – klar for markering

AV   NorgeOgVerdensNytt   (NOVN)  /  Bamble   /  Grenland  /  Fotograf /   Norge-Og-Verdens-Nytt  / NOVN 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VERDENSDAGEN FOR PSYKISK HELSE 🧡 er en veldig viktig FN-dag som årlig markeres over hele Norge og resten av verden 10. oktober. I Norge blir dagen markert i perioden uke 39 til 42,og er Norges største opplysningskampanje for psykisk helse. Årets kampanje oppfordrer folk til å sette av 8 minutter til å ringe noen du bryr deg om – hver dag. Forskning viser at det

 

Tips oss / video / bilder: [email protected]

 

gjør mer for helsa enn vi tror. Itillegg til ulike markeringer så står flere organisasjoner ute på stand.På vegne av organisasjonen Mental Helse Bamble, som holder hus på Clarks Minde Langesund, sto David og Mauriciio med stand utenfor Coop Prix på Herre i Bamble. Dette er deres fjerde gang med stand, og de takker butikksjef Tina Kristiansen for det. Inne på

 

Brotorvet senteret på Stathelle sto Ståle og tidligere MH-leder Bjarne Moustal. Tusen takk til butikksjef Mads Haddeland Helgaker og Kiwi butikken på Stathelle som sponset med to twistposer. Onsdag den 16 oktober, fra klokka 17.00, markere vi i MH Bamble Verdensdagen inne på Lif Klubbhus i Langesund, og vi gleder oss, forteller en blid og fornøyd leder, Nina

 

Rosland. I 2022 var det under 3000 registrerte arrangementer landet rund.  Verdensdagen startet i år 1992 da World Federation for Mental Health (WFMH) satte den 10. oktober som en dag for å fremme økt bevissthet om psykisk helse over hele kloden. Verdensdagen markeres på ulike måter i mer enn 150 lland i verden. Alle er enige om at det er viktig at verdensdagen  blir markert hvert år.

 

LES OGSÅ: Facebook-innlegg – står ute på stand for Verdensdagen 

 

Sju grunner til å markere Verdensdagen for psykisk helse:

Du bidrar til å øke kunnskap, forståelse og åpenhet om psykisk helse du kan påvirke samfunnsdebatten du er med på å utfordre stigma og fordommer du skaper meningsfulle møter mellom forskjellige mennesker du er med på å utvide samtalen om psykisk helse du blir mer bevisst på å ta vare på egen psykisk helse du bidrar til en positiv utvikling for den psykiske folkehelsa

 

 

 

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6729

One thought on “Sto på stand for Verdensdagen – klar for markering

  1. Jeg deler denne informasjonen på denne måten fordi jeg ønsker å donere rikdommen min til noen som tror på Gud. Tilsynelatende lider jeg av hjernekreft som er i terminalfasen, min behandlende lege har nettopp informert meg om at dagene mine er talte på grunn av min forverrede helsetilstand. Jeg vurderer å donere alle eiendelene mine, fordi jeg har et beløp på €845 708,00 på bankkontoen min og jeg vil ikke legge det igjen i banken. Jeg ser etter noen som kan arve formuen min, så hvis du er interessert i å arve eiendelene, vennligst kontakt meg via min private e-postadresse.
    E-post: [email protected]
    Gleder meg til å lese deg
    Vanessa Baer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top