Sunniva Høiåsen Frigstad (19) fra Miss-Norway er kristen:- Det er viktig at man ikke glemmer hva påsken handler om

Foto/ Maren Granås / (Skrev, Daniel Deniazi, S24)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sunniva Høiåsen Frigstad (19) er kanskje en av de få deltakerne i Miss Norway, som er kristen.19-åringen mener at det er viktig at man ikke glemmer hva påsken handler om: 19-åringen fra Vennesla er en av skjønnhetsutøverne i Miss Norway som er kristen, og ble tidligere

 

 

tatt ut til semifinale, hvor hun konkurere om å komme seg videre til finalen.I 1997 vant hennes tante, Charlotte Høiåsen Salvesen, Frøken Norge. I slutten av januar i år fikk flere lesere bli kjent med 19-åringen som meldte seg på konkurransen for å utfordre seg.Nå som flere

 

 

 

 

tusen hjem er pyntet med påskerelaterte ting, mener den unge deltakeren; at det er viktig at nordmenn ikke glemmer hvorfor vi feirer påsken. I 1997 vant Charlotte Høiåsen Salvesen Frøken Norge.Høiåsen Frigstad mener at den kristne visjonen i påsken blir stadig svekket

 

 

for hvert år, og stadig flere går bort fra den kristne kulturen i påsken, noe som regnes for å være en av de mest sentrale høytidene i året. Det er trist at vi går i mot en slik retning i 2020. For meg så betyr kristendommen svaret på livet, og hvis jeg lurer på noe finner jeg alltid

 

 

svaret i bibelen. Det å ha en trygghet å klamre seg til – og ha noen ved din side under alle omstendig-heter er utrolig viktig for meg, sier 19-åringen til S24 – som melder saken.Høytidene er veldig sentral for den romersk-katolske, den ortodokse og de prote-stantiske kirkene, og

 

 

feires til minne om Jesu Kristi siste nattverd, korsfestelse, lidelse, død og oppstandelse som ifølge evangeliene i Bib-elen fant sted under den jødiske påskefeiringen pesach i Jerusalem, ifølge Wikipedia. Han hjelper meg og er med meg hele tiden i livet, både på skolen og i denne

 

 

Ved daggry den første dagen i uken kom kvinnene til graven og hadde med seg de velluktende oljene som de hadde laget i stand.

Evangeliet etter Lukas Kapittel 24 vers 1 | Bibel.no

 

 

konkurransen. Jesus velger den veien som er til det beste for meg, og jeg tror alt er tilrettelagt, sa hun til den kristne avisen Norge IDAG  for en stund siden.19-åringen sier at hun møter blandede reaksjoner, men de fleste respekterer hennes relasjon til krist-endommen. Jeg møter ofte

 

 

mennesker som ikke forstår, men prøver å forstå hvordan det kan være sant, og har forskjellige spørsmål om temaet. Men på den andre siden er det jo mange som akseptere meg, og respekterer for den

 

 

LES  OGSÅ  flere  Miss-Norway saker  her

 

 

jeg er. Jeg tror det er veldig viktig å respektere hverandre for å kunne leve i et samfunn sammen, og legger til: Så er det jo lov å kose seg litt ekstra i påsken, og ta seg friheter nå som vi har ferie.(S24)

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6439

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top