Svindel og svindelforsøk mot journalist

AV  /  Innlegg  Norge-Og-Verdens-Nytt  (NOVN)  /   Grenland  / Grenland / Foto/   Norge-Og-Verdens-Nytt (NOVN)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GRENLAND: Som kjent pågår det hver eneste dag svindel og svindelforsøk  på ulike måter ute i  samfunnet.Og jada, svindlerne blir jo selvsagt frekkere og frekkere for hver dag.De finner alltid frem til mange platformer -og flere ulike nye metoder hvor de kan begå svindel mot de fleste uskyldige og sårbare folk. Jeg er en av frilans journalistene -og fotografene for blant annet de i Norge-Og-Verdens-Nytt (NOVN), som i lang tid har blitt utsatt for svindel og svindelforsøk på facebook og andre sosiale medier, meldinger på telefon, epost og telefon oppringninger.Men det er dessverre ikke nok med det. Itillegg har eg helt tilfeldig møtt på personer, både menn og kvinner, som har kommet direkte bort til meg og gjort forsøk på og svindle meg. Og det midt på lyse dagen i sentrum og på gata. Men tydeligvis ikke nok med bare svindel og forsøk. Også personer, både menn og kvinner, har kommet bort til meg og spurt om eg selger hæsj og andre stoffer, spørsmål om pris, om eg gjerne vil kjøpe noe eller om eg vet om noen som selger. Det er helt sykt! Også dette har eg opplevd både inne og utenfor på et kjøpesenter, enkel butikk, kafe, togstasjon og på et bibliotek. Og verste av alt opplevd svindel og forsøk,og spørsmål og tilbud om stoff,når jeg hat pappatid sammen med min kjære datter på 7 år på tur.Det er jo sykt!Ja hva skjer egentlig med vår verden? Dette her må absolutt ta slutt. Politiet og andre ansvarlige må ta tak i dette. Sånn kan det bare ikke være!.Jeg har blant annet i noen måneder blitt oppringt av flere ulike og ukjente mobilnummere. Blant dem skal det, ifølge mine søk i registeret, være fra Porsgrunns Dagblad og Telemarksavisa. Eg har blant annet henvendt meg til TA via epost, men ikke fått noe tilbakemelding fra dem. Så har eg tatt kontakt med en god kvinnelig kollega som jobber i avisa PD. I meldingen til henne legger eg med ett av mobilnummerne: Nei, det er ikke nummeret til noen av oss i redaksjonen, men det er mulig noen som bruker det til svindel, opplyser hun i en melding til meg. Også andre eg har pratet med sier at det nok er forsøk på svindel. Jeg vurderer anmeldelse av saken.

 

Er det andre som har opplevd lignende som meg ? Ta gjerne kontakt: [email protected]

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6617

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top