Thea Skjervum Aasland (19) har ADHD og er en veldig kreativ jente:- Hennes håndlagde produkter er popuære og går fort unna for salg

AV/   NorgeOgVerdensNytt  (Skien)  Foto/  Mauricio Evensen  /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SKIEN: Thea Skjervum Aasland (19) bor idag på Klyve sammen med familien.En dag valgte hun å gå fra fra puslespill til håndarbeid.Da NorgeOgVerdensNytt møte henne på et utemarked utenfor byen, viste den blide og fornøyde jenta stolt frem en fin heklet hund.Så langt har hun vært ute på og stått på to markeder, og har planer om å være med på flere markeder i fremtiden.Det er så hyggelig å være på markeder, få vist frem sine ting man har laget, få møte folk og ikke minst få litt salg, forteller Thea. Nå har hun laget

 

HAR DERE TIPS? BILDER/VIDEOER?:  [email protected] – eller facebook

 

Her er noen av produktene som Thea Skjervum Aasland har laget

 

noe som vil være til nyte for dem som er ute og lufter hunden, altså en beholder til bæsjeposene.Selv har Thea en nydelig liten fin hund som heter Doffen som hun er så glad i.Det er Telemarksavisen som først omtaler 19-åringen.Jeg glemmer av og til å ta med meg en bæsjepose på luftetur. Men når jeg trer beholderen på buksen glemmer jeg det ikke, sier Thea til avisen.Hun har startet opp en

 

 

facebook-side som heter “Theas hekle morro” med over 300 følgere, og legger ut produkter hun har laget for hånd og etter egen oppskrift. Hun har blant annet laget Mario og snipp og snapp, som er populære figurer. Så fort hun legger ut hjemmelagde beholdere eller andre ting på siden, blir de fort solgt på flekken. Hennes produkter er populære og går unna på 123.Nå skal Thea lage nye ting.Jeg

 

 

så ideer på Pinterest som inspirerte meg til å starte med håndarbeid,og har gjort det i ca ett år, forteller Thea Skjervum Aasland,til NorgeOgVerdensNytt.Som mange vet har jeg ADHD.Det hender jeg starter på mine ulike prosjekter, men som ikke varer så lenge,sier hun.Nå har den kreative 19-åringen gått Nome Vgs, avdeling Søve på linjen Dyrefag.Nå tenker hun å få praksis på en dyreklinikk. Jeg

 

 

setter pris min datters engasjement, sier Moren Marian Skjervum Aasland, som er noen av ildsjelene bak hundeparken på Klyve.Det er stas at hun tar opp en gammel tradisjon, men kan ikke si at hun er inspirert av meg, sier moren, til TA.Per nå er det planer om å utvide hundegården,og derfor ønsker vi en egen avdeling for både valper og små hunder, sier hun. Når det gjelder finansieringen av driften, så

 

Her er Thea Skjervum Aasland ute på et av markedene i byen

 

foregår den via medlemskap.Thea ønsker gjerne å bidra på sin måte.Jeg er utrolig stolt av Thea som produserer disse flotte håndarbeidene, sier Marian Skjervum Aasland, til NorgeOgVerdensNytt.Det er supert at hun bryr seg så mye om nærmiljøet på Klyve, og ønsker å bidra med at hundeparken kan driftes på en best mulig måte, sier Marian.Hundeparken er er flott sted for både hunder og deres eiere.Det er slik at ikke alle som benytter seg av hundegården som betaler kontingent.Men nå bidrar i alle fall jeg ved å gi 50 kroner per bæsjeposebeholder jeg selger, sier moren.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6454

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top