Tonje Omdahl (19) var siktet for barnebortføring – nå er saken henlagt!

AV/    Norge-Og-Verdens-Nytt,  Mauricio Evensen  Foto/  privat/  

 

 

 

 

 

 

 

  •  Følg  Norge-Og-Verdens-Nytt  på  facebook   –  Få flere lesere  her  og  her

 

 

 

 

 

 

 

STAVANGER: I Juli ble Barnevernskritiker og aktivisten Tonje Omdahl (19) pågrepet av politiet i sitt eget hjem. Ifølge politiet ble hun tidlig pågrepet for å ha medvirket i en alvorlig straffesak hvor det hele dreide seg om at Omdahl skal ha medvirket i en bortføring av to unge barn.Hun ble siktet I saken.Senere ble hun på kvelden sluppet fri fra politistasjonen. Det meldte hennes far Frode

 

 

TIPS  OSS  på epost: [email protected]  eller  på facebook-siden.

 

Her har Tonje Omdahl mottatt brev om henleggelse

 

Omdahl på sin egen facebook, og bekreftet det overfor Norge-Og-Verdens-Nytt (NOVN. Hvordan går det med din datter etter at hun kom hjem igjen fra politiet? Hun er rett og slett frustrert over pågripelsen, og kommer absolutt til å anmelde det hele, opplyste faren. Jeg har verken gjort det siktelsen tilsier eller medvirket til dette, opplyste Tonje Omdahl, til NOVN.Det er politiet som har opp-

 

 

konstruet alt dette på meg.Jeg satt i arresten i 24 timer og det var virkelig helt jævlig, og itillegg fikk jeg ingen informasjon om saken, utalte 19-åringen i Juli. Nå i November har politiet henlagt bortføringsaken som jeg ikke en gang var involvert i, skriver Tonje Omdahl på sin egen facebook-side, Tirsdag ikveld. Hun bekrefter det også overfor NorgeOgVerdensNytt.Jeg anmeldte politiet til spesialenheten

 

 

for politisaker, og den ble nylig henlagt, men jeg skal klage henleggelsen videre til riksadvokaten, skrive hun på nettsiden. Ka tenker du om at du ble innblandet i bortføringen? Og ka tenker du om at din anmeldelse mot politiet er henlagt?Jeg tenkerda at politiet prøver å oppkonstruere saker på meg bare for å få meg straffet, sier Omdhal. De har flere saker. Hun legger til: Bare forrige måned så hadde jeg pådratt

 

 

FØLG  oss   i  NorgeOgVerdensNytt på facebook-siden her

 

 

meg 5 straffesaker og alt er løgn. Spesialenheten er politiet så selvfølgelig henlegger de sine egne saker. Det er så umenneskelig behandling, avslutter Omdhal.Det som Tonje Omdahl jobber for er å hjelpe uskyldige barn og mot barnevernets overgrep, fortalte en anonym person til NOVN. I en lang video som senere ble publisert etter pågripelsen, viser at politiet fører Omdal ut av huset hvor

 

Her blir Tonje Omdhal pågrepet hjemme av politiet

 

hun bor. Videoen viser at politiet ikke ønsker å rote i sakene til Omdahl, og ber henne hente mobilen og tingene hennes. Hun skal ikke ha blitt iført håndhjern da hun ble tatt med til arresten. Marius Reikerås har tidligere utalt dette overfor NorgeOgVerdensNytt: Det er et faktum at Tonje i lang tid har blitt trakassert og forfulgt av norske myndigheter som følge avden kampen hun gjør for å bedre

 

 

menneskerettene innenfor barnevernet. Det er som kjent ikke bare Tonje av kjente barnevernskritikere som blir systematisk trakassert, det er mange som blir det. Omdahl er en av landets fremste aktivister og kritiker som har et kritisk syn til norsk barnevern.Det er sjelden at norske barnevernskritiker blir straffeforfulgt og sitter i arresten for å vise et kritisk syn til barnevernet.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6454

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top