Vi fikk jo den dritten under kontroll. Nå har veldig mange blitt sløve og bare tenker på seg selv

Reklame | Leneetarnes.blogg.no

AV/ foto:  privat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GJESTEINNLEGG: Lene Elisabeth Tårnes: Leneetarnes.blogg.no

 

 

 

I vår når corona’en sto på som verst her i landet så samlet det seg flere hundre mennesker ute på hver sin balkong/terrasse og klappet for våre sykepleiere, leger, ambulansepersonell som alle risikerer så mye for alle oss andre. Vi viste omsorg og så å si alle var med på en felles dugnad

 

 

for å hindre smitte. Og en ting vet vi alle, at det hjalp. Jeg personlig syns jo regjeringen burde holdt det stengt for utenlandsreiser denne sommeren da. Vi fikk jo den dritten under kontroll. Nå har veldig mange blitt sløve, jeg er sjokkert over å se hvor mange som overser spriten på butikkene.

 

 

Se på det som skjer i Moss nå, smitten stiger som bare det og jeg føler jo at det er et godt nok tegn på at dette faktisk er utrolig smittsomt? Er dette et tegn nok til at folk skal skjønne at denne pandemien ikke er over slik som veldig mange tror virker det som. Selv om at mange ikke reiser

 

 

utenlands så er det også utrolig mange som gjør det. Derfor er det ekstra viktig å bruke den spriten som står tilgjengelig for oss når vi er ute, det er ekstra viktig å vaske oss godt med såpe når vi kommer hjem.

 

 

Jeg kjenner at det irriterer meg at dere som ikke er så nøye på det, glemmer oss andre og bare tenker på dere selv. Vi som er hjemme som oppfordringen var, vi som kanskje ikke drar på ferie i det hele tatt pga utrolig mye mennesker. Vi skal kanskje behøve å bli straffet for at dere IKKE klarer å vaske hender lenger. Jeg trodde jeg var ferdig med den ordentlige redselen for dette.

 

 

Nå gruer jeg meg litt til høsten igjen, for gud veit hvor folk har vært i sommer. Jeg syntes så synd på barna rundt omkring når skolene stengte, de fleste trives på skolen sammen med vennene sine. Jeg liker å være sammen med familien min og det siste jeg har lyst til å oppleve igjen

 

 

er et land som er stengt ned, og at familier ikke kan være sammen igjen på lenge. Nettopp derfor så har vi som mange andre holdt oss hjemme i sommer og fortsetter med bruk av såpe og sprit.

 

Det tar nøyaktig 2 sekunder å spraye hender, kan vi ikke bare fortsette med det da? Kan vi ikke vie en tanke til de som faktisk MÅ hjelpe oss om vi blir syke. De som må ha på seg verneutstyr, masker og briller i time etter time. Ville du vært i deres sko på en hektisk dag i et overfylt

 

 

sykehus med virussmittede mennesker? Vi må gjøre vår del av jobben, nemlig å forhindre spredning. Kanskje de slipper å ha slike dager på jobb. Kanskje vi slipper en sterk økning av smitte. Jeg ønsker ihvertfall ikke det.  ( Leneetarnes.blogg.no )

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6434

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top