Visjon Norge ba folk donere penger til kanalen for coronavirus-beskyttelse. Pastor mender det er grov utnyttelse av evangeliet og av sårbare mennesker

AV/ foto/ Skjermd / Visjon Norge

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Predikanten Dionny Baez sa at Gud skulle beskytte givernes barn mot coronaviruset hvis de donerte penger til TV-kanalen Visjon Norge, skriver Vårt Land. – Grov utnyttelse, mener pastor.«Jeg utfordrer deg til å dekke barna dine med et offer. Jeg skal be for alle disse bønnebegjærene. Hver forelder som ser på.

 

 

 

Som en Guds profet utfordrer jeg deg til å ringe nummeret på skjermen. Den hellige ånd har veiledet meg med 2020 kroner.» sa Baez under sendingen på den konservative kristne TV-kanalen, ifølge Vårt Land. «Hvis du gir til mitt rike skal jeg ta gnageren, coronaviruset, som er imot dine barn», sa han videre at Gud hadde

 

 

 

 

LES  OGSÅ:  Flere  saker om Visjon Norge

 

 

 

 

sagt til ham, skriver avisen.Dette får pastor Erik Andreassen i Oslo Misjonskirke Betlehem til å rase. I en Twitter-tråd kommer han med krass kritikk av Visjon Norge. Dette er anti-kristendom. Grov utnyttelse av evangeliet og av sårbare mennesker. Jeg blir så sint, skriver han.

 

 

Noen ganger er det rett å trekke en grense og kritisere offentlig. Dette er et slikt tilfelle. Enhet betyr ikke tildekking av urett. Enhet betyr heller ikke enighet. Dette er teologi som er helt ut på viddene. Og folk må gjerne gå dit for egen del. Men ikke bruk forvridd og destruktiv teologi til på utnytte sårbare mennesker til å gi penger

 

 

 

til en TV-kanal. Dette har ingenting med Guds rike å gjøre, skriver han videre i tråden.Vårt Land har snakket med predikant Dionny Baez. Han avviser at TV-kanalen utnytter sårbare mennesker som er redde for coronaviruset.Jeg ber ikke om penger til meg selv. Det går ikke til noen som skal kjøpe større hus eller bil,

 

 

 

men til Guds arbeid. Pengene blir brukt til å spre evangeliet, sier Baez til Vårt Land, og påpeker at det koster å drive TV-kanal.Han understreker også at tallet 2020 er symbolsk, og at man ikke må gi nøyaktig denne summen for at beskyttelsen skal fungere.Visjon Norge-grunnlegger Jan Hanvold skriver i en SMS til VG at kanalen ikke har noen kommentar utover det Baez har uttalt til vårt land.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6340

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top