TV Visjon Norge må bla opp 250.000 kroner i gebyr

AV/ Foto:  Norge-Og-Verdens-Nytt  / NTB / Dagen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visjon TV & Webshop må betale 250.000 kroner i gebyr etter villedende markedsføring av kosttilskudd på Facebook. Selskapet eies av TV-kanalen Visjon Norge.I mars i årmeldte Dagen at selskapet markedsførte kosttilskuddet, blant annet ved å legge ut en annonse på Facebook-siden
til den kristne TV-kanalen Visjon Norge. Annonsen ledet til kanalens nettbutikk der produktet selges.I april ble selskapet varslet om at det kunne bli bøtelagt for en markedsføring som Forbrukertilsynet mente «utnytter befolkningens frykt for å bli smittet av koronaviruset».Det ville ikke selskapet

 

 

godta,og derfor ble vedtaket klaget inn til Markedsrådet, som nå enstemmig har vedtatt ikke å ta klagen til følge, skriver Vårt Land. Markedsrådet har avvist klagen fra Visjon TV & Webshop. Dette betyr at selskapet må betale overtredelsesge-byret på 250.000 kroner som Forbrukertilsynet har

 

ilagt dem, sier Frode Elton Haug, juridisk direktør i Forbrukertilsynet.Styreleder Jan Hanvold mener fortsatt at overtredels-esgebyret

 

er «tatt fullstendig ut av proporsjoner», og sparer ikke på kruttet i sin kommentar. Vi mener overtrampet ikke

 

var spekulativt, og at vi burde fått en advarsel i stedet for et overtredelsesgebyr. Dette viser hvor korrupt Forbrukertilsynet er. De gjør akkurat det som passer dem, noe som går på rettssikkerheten løs, sier han til avisen.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6434

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top