Ana Isabel Taylor Lopez (68) har fått kreft. En trist beskjed hun fikk av legen før jul og reisen til i Uruguay

AV/   NorgeOgVerdensNytt   Foto/   Mauricio  Evensen /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BAMBLE: Rød-lederen Ana Isabel Taylor Lopez (68) hadde gledet seg til å feire jul, og til å besøke sin familie i Uruguay. Men så fikk hun en trist beskjed fra sin fastlege.Hun hadde fått kreft.Det er ondartet flekk på høyre lunga, men det er ikke spredning.Porsgrunns Dagblad omtalte saken først. Helsevesenet oppdaget tidlig hva flekken var for noe, noe som betyr at det er store sjanser for at

 

 

KONTAKT: Har dere tips, video eller bilder? [email protected]

 

 

en opperasjon og andre behandlinger vil gjøre meg blir frisk, sier Ana.Hun skryter av oppfølgingen hun har fått av legen, sykehus og andre i helsevesenet.Etter at hun fikk vonde beskjedden har det vært en tøff tid, noe som preger henne.Jeg er positiv og har trua på det løpet helsevesenet har satt i gang. Mandag 31 Januar skal jeg inn på Rikshospitalet på min første operasjon, opplyser hun til NorgeOgVerdensNytt.

 

 

Etter å ha vært plaget med mye slim i brystet og hoste, og hostet opp mye blod, valgte hun til slutt å ta kontakt med fastlegen.I desember ventet ikke min lege lenge, og sendte meg videre til grundig undersøkelse.Hun startet dermed pakkeforløpet for kreft for meg,og jeg vil si at pakkeforløpet fungerer, sier Ana. Deretter ble hun sendt på sykehuset i Skien og sjekket.Det var med CT-scanning

 

 

LES OGSÅ:  Er det slik at uføre skal rammes?

 

 

at flekken ble funnet.Med videre undersøkelser gikk de inn og tok med seg en bit av flekken.For å sjekke hva flekken var for noe, ble det gjort det som kalles en biopsi.Etter at hun delte den vonde nyheten på facebook har Ana mottat mye støtte.Det er jo så fint å kjenne på all støtten som renner inn.Jeg har også fått mange hilsninger og gode ønsker fra hjemlandet, forteller Ana.Hun mottar gode ønsker og

 

 

hjertelige hilsninger fra lokalmiljøet. Det hjelper i denne tøffe tiden. Det er ikke spredning, og sannsynligheten for at jeg blir helt frisk igjen er stor, men ingen kan likevel helt gi garantier når det er snakk om en slik sykdom, sier Ana. Jeg er glad for at dette ble oppdaget så raskt, og at vårt fantastiske helsevesen reagerer umiddelbart for å få meg frisk. Itillegg til å være politiker i Rødt-partiet, jobber Ana også i Mental Helse Bamble, som idag holder til i Clarks Minde bygget. Jeg savner virkelig hele gjengen, sier hun.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6454

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top