Ari Behns (47) kjæreste Ebba Rysst Heilmann (34) delte sterke ord under minnestunden: Jeg er uendelig stolt over at du hadde evnen til å se hvert eneste menneske i en verden

Reklame | Epla.no/shops/benedictesbutikk/

AV/ foto/  Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kunstner og forfatter Ari Behn ble bisatt fra Oslo domkirke fredag 3. januar etter at han gikk bort første juledag i fjor – 47 år gammel. Venner og familie samlet seg på Theatercaféen etterpå for å minnes ham. Én av dem som tok ordet for å hedre Behn var hans kjæreste gjennom de siste tre årene – jurist Ebba Rysst Heilmann (34)

 

 

LES OGÅ:  Ari Behns datter med rørende tale i bisettelen  

 

 

Ukebladet Se og Hør  – som først mlelder  saken – var til stede under den rørende minnetalen, der Ebba blant annet sa følgende:Lidenskapen tok heller aldri slutt. Vi fylte hverandres tomrom gang på gang. Jeg trengte deg på min måte, du trengte meg på din. Akkurat på riktig tidspunkt for oss begge – akkurat sånn, fortalte hun foran

 

de oppmøtte. De var begge fra Moss,  og var i samme bekjentskapskrets i en årrekke. Etter at Behn og prinsesse Märtha Louise skilte seg i 2016 skal hun ha vært en viktig støttespiller for ham, og i juni 2017 kunne Se og Hør avsløre at de var et par. Jeg er uendelig stolt over at du hadde evnen til å se hvert eneste menneske i en verden

 

der vi nesten glemmer hverandre.  Jeg er uendelig stolt over at jeg fikk være jenta di, og at du aldri skjøv deg fra meg – selv i de tyngste stundene, sa hun i talen, og fortsatte: Jeg er uendelig glad for de vakre dagene jeg fikk sammen med deg, og jeg er uendelig takknemlig for alt du har lært meg. Du blir stående som det mest avgjørende

 

 

LES  flere av våre nyhetssaker – klikk  her! 

 

 

og viktige mennesket i mitt liv til nå. Også noen dager etter dødsfallet uttrykte Rysst Heilmann sin sorg på Instagram. Du skjøreste, vakreste, sterkeste, komplekse menneske. Jeg er alltid hos deg, min elskede Ari min. Og jeg vet du er sammen med meg resten av livet og passer og heier på meg til vi ses igjen. Jeg vet du tok vare på meg til siste

 

slutt, skrev hun under et bilde av de to. Rysst Heilmann var også til stede under bisettelsen, og satt sammen med Behns mor, Marianne Behn, og hans tante, Ada.En rekke profilerte mennesker uttalte seg da om den tunge sorgen og tapet av sin venn. Én av dem som rørte hele landet med sin tale var Märtha Louise og Behns eldstedatter, Maud 

 

Angelica (16), melder Seher. Jeg vil si til alle som har gått gjennom dette – det finnes alltid en utvei. Selv om det ikke føles sånn. Det er folk der ute som kan hjelpe. Du kan få hjelp. Jeg ber deg med hele mitt hjerte, sjel og kropp – spør om hjelp. Det er aldri en skam. Det er en styrke, ikke en svakhet. Du kan også gå til en profesjonell, de er der for å hjelpe, fortalte hun i talen – som siden har blitt hyllet landet rundt.

 

 

Reklame:Denne nettbutikken har mye flott håndarbeid – klikk her! <3 

 

 

Trenger du noen å snakke med? Mental Helses hjelpetelefon: 116 123 (døgnåpent) Kirkens SOS: 22 40 00 40 (døgnåpent) Leve Landsforeningen for etterlatte ved selvmord: Tar imot henvendelser på e-post: [email protected] eller telefon 22 36 17 00 (hverdager 9-15) Helsenorge.no

 

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6435

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top