Ari Behns (47) eldste datter Maud Angelica (16), holdt en sterk tale med sin mor Märtha Louise ved sin side. Hun kom også med en oppfordring om å søke hjelp hvis man sliter

AV/ foto/ NRK live sending/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OSLO DOMKIRKE: ARI BEHNS BISETTELSE – 3 JAN – KL.13.00: Ari Behn ble bisatt i Oslo domkirke fredag. Tidlig ble det klart at hans eldste datter, Maud Angelica (16), skulle holde en minnetale om sin kjære far. Med sin mor Märtha Louise ved sin side. 16-åringens tale til faren gikk rett i hjertet på alle som hørte og så fremføringen.

 

Hun kom også med en oppfordring om å søke hjelp hvis man sliter. Vi skulle egentlig feire jul sammen, og jeg hadde gledet meg sånn til å se deg igjen. Men nå vil jeg aldri kunne se det koselige smilet ditt og de snille øynene dine igjen. Og jeg vil aldri kunne gi deg den beste tegningen min av deg hittil, sa en preget datter i talen til sin far.

 

LES OGSÅ: Kongens nyttårstale:- Vi er sterkt preget 

 

16-åringen viste fram en tegning hun laget av faren, og som hun egentlig skulle gi ham til jul. Hun fortalte at hun hadde brukt ti timer på å tegne den. Det knuser hjertet mitt at jeg aldri får gitt den til deg. Jeg vet at det ville betydd så mye for deg. Og det ville betydd så mye for meg også, sa hun. Jeg savner deg så mye, sa Maud Angelica.

 

Vi visste ikke at du skulle forlate oss så tidlig. Kjære, elskede pappa. Du var alltid så stolt av oss. Jeg håper du vet at vi er så stolte av deg også. Du var den sterkeste og tøffeste fyren jeg kjente. Du er helten min. Og jeg elsker deg så mye. Elsker alt du lærte meg. Jeg trenger deg i livet mitt, pappa, var blant de sterke minneordene til Maud

 

Angelica. Maud Angelica adresserte også at Ari Behn hadde vært psykisk syk lenge. Men vi kunne ikke vite at det var så alvorlig. Det er ikke vår feil. Pappa følte nok at han ikke hadde en annen utvei. Men det finnes alltid en utvei, sa 16-åringen i talen og oppfordret alle andre som sliter med å søke hjelp. Hun trakk fram at det alltid finnes

 

LES OGSÅ: Ari Behns kjæreste deler rørende ord  –  LES: Det blir bisettelse Fradag 3 Januar, klokka 13.00, alle er velkommen til å være med

 

en utvei for alle som har gått igjennom psykisk sykdom, selvskading, dårlig selvfølelse eller selvmordstanker. Aldri tenk at det er bedre for de som er glad i deg at du går bort, sa datteren. Det er folk der ute som kan og vil hjelpe. Du kan få hjelp og ting kan bli bedre. Alle i denne verden fortjener kjærlighet og glede. Det gjør du også, sa hun videre. 

 

Det var tydelig at mange lot seg røre av talen til Maud Angelica, og støtteerklæringene rant inn på sosiale medier. Trenger du hjelp? Mental helse kan nås hele døgnet på telefon: 116123. Har noen av våre lesere bilder/videor fra Ari Behns bisettelse – kan dere sende det på epost: [email protected] – eller på melding på facebook

 

 

LES OGSÅ: Dødsannonsen – Maud Angelica hylles for rørende og viktig tale –  NRK: se video her! 

 

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6375

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top