Den kjente komikeren fikk beskjed om at hun har kreft da hun i forrige uke sjekket en føflekk øverst på brystet

AV/ foto/ instagram /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den kjente komikeren fikk beskjed om at hun har fått basalcellekreft da hun i forrige uke sjekket en føflekk øverst på brystet.Komiker Sigrid Bonde Tusvik (40) forteller i tirsdagens utgave av podkasten «Tusvik &Tønne» at hun har fått en hudkreft av typen basalcellekreft. Beskjeden fikk hun torsdag i forrige uke. Det er ondskap satt

 

 

 

i system, men ikke så satt i system at du dør, sier Sigrid Bonde Tusvik i podkasten.Det var Dagbladet som først omtalte saken.I en SMS til VG legger ikke 40-åringen skjul på at det var en tøff beskjed å få. Det er alltid uhyggelig og skummelt med kreft, sier Tusvik til VG. Heldigvis er basalcellekreft, en hudkrefttype som ikke er så farlig, legger

 

 

 

hun til.Føflekken med kreften er allerede fjernet, men hun skal kutte litt mer i huden.Jeg skal skjære litt mer rundt der det allerede er skåret, bare for å være på den sikre siden. Og så klart skal jeg sjekke meg ofte nå fremover – når jeg først har fått dette.Komikeren og podkast-kjendisen benytter anledningen til å advare andre. Det er veldig viktig å

 

 

 

sjekke seg, sier hun og opplyser om at hun selv har vært flink de siste årene. Jeg oppfordrer alle til å sjekke både underlivet, brystene og føflekkene sine ofte. Og å smøre seg. Jeg smører meg med solfaktor 50 – alltid. Men det gjorde jeg aldri i tenårene, forteller hun.Ifølge Norsk Helseinformatikk er basalcellekreft

 

 

 

er en ondartet, men langsomtvoksende svulst i huden. Den sprer seg ikke med blod eller lymfe til andre organer og har derfor svært god prognose. Forekomsten har økt i mange år, og det er beregnet at det nå er cirka 12.000 nye tilfeller hvert år i Norge.Mest vanlig ser man denne kreftformen på soleksponert hud i ansiktet, på ørene og i nakken. Vi  i Norge-Og-Verdens-Nytt  har forsøkt å få en kommentar av komikeren,  uten hel.

 

 

 

 

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6437

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top