Noen blir tatt med buksa nede – andre blir tatt med trusa full av penger

AV/ Foto:  wikipedia/ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Da brasiliansk politi gikk til aksjon mot politikeren Chico Rodrigues, som mistenkes for å ha underslått koronamidler, hadde han trusa full av penger.Rodrigues, som tilhører partiet til president Jair Bolsonaro, var folkevalgt i Senatet. Han trekker seg fra alle verv etter politirazziaen onsdag. Politiet mistenkte ham for å ha underslått

 

 

koronakrisemidler.Da de gikk til aksjon mot hjemmet hans, fant politiet mer enn 100.000 reals i kontanter. Det tilsvarer rundt 170.000 kroner. 0.000 realer var gjemt i undertøyet politikeren hadde på seg da politiet gikk til aksjon.Hjemmet mitt ble invadert på grunn av jobben jeg har gjort som folkevalgt med å få ressurser til delstaten min

 

 

for å bekjempe covid-19. Jeg tror på rettferdighet og vil vise at jeg ikke har gjort noe galt, sier Rodrigues i en uttalelse. Brasiliansk politi etterforsker anklager om at så mye som 20 millioner realer kan ha blitt underslått i løpet av koronakrisen. President Bolsonaro, som gikk til valg på en streng politikk mot kriminalitet og korrupsjon, har varslet

 

 

at han vil slå hardt ned på alle i hans administrasjon som er korrupte. Det har ikke noe å si hvem personen er. Hvis en av regjeringens tjenestemenn har gjort noe galt, har det ingenting å gjøre med meg. Eller for å si det slik: Det har å gjøre med meg når jeg sender politiet etter dem, sier Bolsonaro, og understreker at Rodrigues kun er medlem av samme parti, ikke en del av regjeringen.(NTB)

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6374

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top