Den 23 år gamle Celestina Andreassen har MS. Nå vil hun vise folk at man kan nå toppen i Miss Norway selv om man er syk

AV/ foto/  Daniel Millan /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den 23 år gamle Celestina Andreassen har MS. Nå vil hun vise folk at man kan nå toppen i Miss Norway selv om man er syk. Som tenåring fikk hun MS (Multipel Sklerose), en nevrologisk sykdom som rammer sentralnervesystemet, som hjerne og ryggmarg, ifølge nettstedet helsenorge.no. Jeg vil vise folk at selv om man er syk så kan man gjøre ting

 

 

 

LES  OGSÅ:  Sunniva er klar  for Miss  Norway

 

 

 

som alle andre. Det umulige er mulig for alle, sier 23-åringen fra Nesodden til S24. Sykdommen har selvfølgelig gitt en del utfordringer. For en stund siden var jeg lam i venstre arm og var nesten blind på venstre øye en periode da jeg fikk diagnosen. Heldigvis har det gått bra, forteller hun.Andreassen mener det er viktig å bruke erfaringene til noe positivt.

 

 

Det kan hjelpe andre mener hun:  Det er fortsatt ulike ting jeg kjenner på, som at jeg blir ganske fort sliten og må lytte ekstra til kroppen. Jeg tenker veldig positivt når det kommer til sykdommen, og i dag er MS en sykdom det forskes utrolig mye på. Man lærer jo også å kjenne seg selv veldig godt og hva kroppen klarer, i tillegg til at jeg setter så stor pris på

 

 

små ting og ikke tar noe for gitt, fordi jeg vet hvordan det er å være veldig, veldig syk.Andreassen ser ikke sykdommen som et hinder i konkurransen og vil heller hjelpe andre enn å synes synd på seg selv. Hun forteller at det var en gledelig beskjed da hun fikk vite at hun var en av dem som ble trukket ut: Jeg ble kjempe glad da jeg fikk vite det. For meg er dette

 

 

 

LES flere  av våre nyhetssaker  her.

 

 

 

en mulighet å komme meg frem og vise at jeg også kan gjøre som alle andre. Miss Norway er en slags Girl Power kan man si. Og da er det ekstra viktig å følge de drømmene man har. Andreassen deltar på Miss Norway for første gang, og

 

ser konkurransen som en spennende utfordring:Det er veldig kjekt å få mange gode tilbakemeldinger, til og med folk jeg ikke engang kjenner. Det hadde vært kjempe gøy å komme videre i konkurransen, men det får tiden vise, sier hun  til  nyhetsbyrået S24.

 

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6438

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top