Frode Berg (62) er tilbake igjen i Norge. I morgen skal han holde den første pressekonferanse i Oslo

AV/ Foto/ facebook

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BERGS KONE: – VI HAR MYE Å SNAKKE OM: Lørdag ble det bekreftet at den tidligere norske offiseren og grenseinspektøren Frode Berg var kommet hjem, etter to år Moskva-fengselet Lefortovo. Samme kveld kom også første bilde etter gjenforeningen mellom Berg og hans kone Anita. Overfor NTB sier Anita Berg at det er en stor lettelse å være sammen igjen.

 

Nå må vi bare prøve å finne roen, vi har mye å snakke om, skriver kona Anita Berg i en SMS til NTB søndag formiddag. Paret har isolert seg og bor for tiden på en hemmelig adresse på Østlandet.Frode Berg vil snakke til pressen tirsdag kveld:Frode Bergs advokat Brynjulf Risnes har kalt inn til pressekonferanse tirsdag kveld. Risnes opplyser at pressekonferansen

 

LES:  Frode Brg snakker ut i en video – klikk her

 

vil bli holdt på Gardermoen klokken 19 tirsdag kveld. Frode vil på pressekonferansen komme med en egen uttalelse før pressen får mulighet til å stille noen spørsmål, opplyser Risnes i en pressemelding. Kontoret til Risnes opplyser at de kun har invitert et utvalg medier grunnet sakens natur..Det melder NTB.I dag har Frode Berg hatt korte møter med både Politiets

 

sikkerhetstjeneste og E-tjenesten. Begge møtene var på Bergs initiativ og det ble utvekslet litt informasjon, sier Bergs advokat Brynjulf Risnes til VG. Jeg kan ikke si noe om innholdet i møtene, men det var ikke på noe vis en debrifing. Dette var det Frode som ville gjøre og jeg var til stede hele tiden. I en video publisert på Facebook sier Frode Berg at de to årene i russisk

 

LES: Kona:- Nå må vi pørve å finne roen

 

varetekt har vært en tøff påkjenning. Jeg er endelig ute av Russland etter to års ufrivillig opphold i Lefortovo-fengselet i Moskva. Det her var jeg ikke forberedt på. Det har vært tøff, ventetiden har vært lang. To år i russisk varetektsfengsel har vært en tøff påkjenning, både for meg selv og min familie, sier Berg i videoen som er lagt ut på Facebook av hans advokat Brynjulf Risnes

 

fredag kveld. Jeg vil ikke gå inn på saken i denne omgang, men kommer tilbake med en pressekonferanse. Jeg er for tiden på en trygg plass i Litauen, for å roe ned, slappe av og komme til hektene, sier Berg. eg er endelig ute av Russland etter to års ufrivillig opphold i Lefortovo-fengselet i Moskva. Det her var jeg ikke forberedt på. Det har vært tøff, ventetiden har vært lang.

 

LES: Søk opp Frode Berg-saken fra NorgeOgVerdensNytt på facebook  eller  bloggen

 

To år i russisk varetektsfengsel har vært en tøff påkjenning, både for meg selv og min familie, sier Berg i videoen som er lagt ut på Facebook av hans advokat Brynjulf Risnes fredag kveld. Jeg vil ikke gå inn på saken i denne omgang, men kommer tilbake med en pressekonferanse. Jeg er for tiden på en trygg plass i Litauen, for å roe ned, slappe av og komme til hektene,

 

sier Berg.Statsminister Erna Solberg sa fredag kveld at representanter for norske myndigheter vil følge Berg hjem til Norge så snart det er praktisk mulig. Jeg ser frem til å møte familien i løpet av de nærmeste dagene, sier Berg. Jeg har mange å takke for den støtte som har vært gjennom de to årene. En spesiell

 

LES: Frode Bergs støttegruppe på facebook har også fulgt saken tett

 

takk går til min nærmeste familie, som har vært utrolig sterk. En spesiell takk også til Litauens president som har gjort det mulig med en utveksling på grensen mellom Litauen og Russland i dag, avslutter han.I kommentarfeltet under videoen har Frode Bergs kone Anita bedt advokaten om å hilse: Anita Berg: Hils så mye fra oss. Brynjulf Risnes: Nå er det snart på tide at du overtar Anita.

 

Begynner å venne seg til friheten:Frode Bergs advokat Brynjulf Risnes har lagt ut en ny oppdatering om Frode Berg på Twitter. I meldingen skriver han at Berg «begynner så smått og venne seg til friheten». Risnes har også delt et bilde av Berg.På bildet står han med Norges ambassadør i Litauen, Karsten Klepsvik, og UDs ministerråd Snøfrid Emterud. Emterud var til stede under

 

rettssaken mot Frode Berg i Moskva byrett i april i år, men i likhet med pressen fikk hun ikke slippe inn bak de lukkede dørene.Fordi det var en spionsak, ble saken behandlet bak lukkede dører, og det var først under domsopplesningen at pressen fikk tilgang til rettssalen.

 

FRODE-BERG: I en video publisert på Facebook sier Frode Berg at de to årene i russisk varetekt har vært en tøff…

Posted by Norge Og Verdens Nytt on Friday, November 15, 2019

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6436

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top